Permanentbädd!?

Skuggfaxe12

Trådstartare
Vet inte riktigt om detta är rätt plats att fråga på. Men hur gör ni med permanentbädd nu inför sommaren. Tar ni ut allting och gör ny till nästa höst? Eller tar ni ut den till hösten? :)

Jag tar ut den när hästen börjar gå ute. Är bädden välskött så håller den även nu när det börjar bli varmare. När den är urplockad tvättar jag boxen noga och desinfekterar.

Vi har alltid storstädning till sommaren ut med det gamla &
in med det nya glöm bara inte att kalka underst.

Den åker ut när hästen går ut på bete,för mig,alltså nångång mitten av juni eller början av juli,beroende på tävlingssäsongens avslut.

[/quote]
Är det på en gång omedelbart genast? Eller går det bra att vänta till i morgon? :):p

[/quote]

Gör som du vill!

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 216
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: tanten
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka