Perfect Heel - ostabila skänklar

X17

Trådstartare
Hejsan!
Jag har en relativt ostabil skänkel, mest i dressyren men även i hoppningen. Jag är 170 lång med mycket ben och har en 145 hög ponny. Övar för tillfället min bålstabilitet men har även sett de fiffiga "Perfect Heel" från PS of Sweden och blev sugen direkt. Eftersom de kostar en slant tänkte jag fråga här först; är det någon som har provat perfect heel? Isf i hoppning eller dressyr? Känner du skillnad?
Supertacksam för svar!!

Hejsan!
Jag har en relativt ostabil skänkel, mest i dressyren men även i hoppningen. Jag är 170 lång med mycket ben och har en 145 hög ponny. Övar för tillfället min bålstabilitet men har även sett de fiffiga "Perfect Heel" från PS of Sweden och blev sugen direkt. Eftersom de kostar en slant tänkte jag fråga här först; är det någon som har provat perfect heel? Isf i hoppning eller dressyr? Känner du skillnad?
Supertacksam för svar!!

Du kan lika gärna testa att rida dressyr med viktmanschetter för människor. Såna man fäster runt armar/ben.
Det är hela benet man vill få ner, för att få ryttaren att använda bålmuskulaturen ordentligt och inte knipa sig fast med benen.
Det gör viktmanschetter lika väl. De finns på idrottsbutiker och om du googlar på billiga viktmanschetter kan du hitta för runt 200 kr.
Du sätter dem sen över anklarna på ridstövlarna.
Runt 500g-2 kg har jag för mig att en sitsguru rekommenderar i vikt.
Jag har testat med 500 g har jag för mig. Det kändes väldig skillnad.
Så du behöver inte fläska på med 2 kg direkt tror jag. :)

Du kan lika gärna testa att rida dressyr med viktmanschetter för människor. Såna man fäster runt armar/ben.
Det är hela benet man vill få ner, för att få ryttaren att använda bålmuskulaturen ordentligt och inte knipa sig fast med benen.
Det gör viktmanschetter lika väl. De finns på idrottsbutiker och om du googlar på billiga viktmanschetter kan du hitta för runt 200 kr.
Du sätter dem sen över anklarna på ridstövlarna.
Runt 500g-2 kg har jag för mig att en sitsguru rekommenderar i vikt.
Jag har testat med 500 g har jag för mig. Det kändes väldig skillnad.
Så du behöver inte fläska på med 2 kg direkt tror jag. :)
Det där låter spännande, vet du hur länge de rekommenderar att man ska rida med dom? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka