Peppning tack!

S

sandrahedman

Ska tävla en liten tävling i dressyr imorgon men på en knepig häst. :crazy: Tror aldrig att jag har varit såhär nervös inför tävling förut! :o Någon som kan peppa mej lite såhär innan jag går och lägger mej eller kan ge något extra tips? :confused:

Sv: Peppning tack!

Tänkt inte på hur de ska gå, se de bara som en rolig grej. Sen knepig häst, se de som en utmaning i stället för tävling.

Lycka till

(jag är lite dålig på peppning, men LYCKA TILL)

Tänk att du ska ge hästen en så bra upplevelse som möjligt på tävlingen, le och visa honom/henne så bra du kan för dagen. Om det inte går bra imorgon spelar egentligen ingen roll, är du bara lugn och rättvis så får hästen i alla fall en bra erfarenhet och ni har stor chans att lyckas ännu bättre nästa gång. Tänk positivt och framåt och var noga med vägarna.

Lycka till!! :)

tack så mycket båda två, nu är det dags! :bump:

Hur har det gått idag? Och vilken häst red du? Jag brukar hoppa in som instruktör på surf emellanåt så jag har lite koll på de små liven ;)

Jag red Cornelia! :love: Varför jag var så nervös var mest det faktum att jag bara har ridit två dressyrlektioner på henne... Vägarna och liknande blev helt okej men överlag gick ridningen och hästen mycket bättre på framridningen.. (Mina nerver) Fick henne till en fin framåtbjudning vilket jag är mycket nöjd med. Jag peppar tills nästa gång -då har jag hunnit rida henne mer :bump:

Oj, du fick då minsann en utmaning på en gång ;) Jag hade mina aningar om att det var den damen du skulle rida, men bra jobbat iallafall!

Bara ladda om och peppa inför nästa tävling, förhoppningsvis kan jag komma och kika då, det är alltid lika roligt att få se ridskoleeleverna och hästarna vara uppsnoffsade och tjusiga!

Haha jo det kan man säga! Tackar

Jajjemen ;) Nästa blir förvisso den lokala hopptävlingen i april men :D Vet inte huruvida de kommer ha några fler dressyr på ett tag.

Här är en bild från igår.. Alltför tjusigt är det väl inte men vita ridbyxor vågade jag ta på mej iallafall!

6163e6d022799a1df255edac9bbd21cd_379_280.jpg

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 122
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 621
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?