Jag och en kompis (kört sin häst till mig) skulle rida ut en runda tillsammans idag för första gången. Min pålla på fyra år har jag haft i ett halvår. Vi har inte varit mycket ute i trafik menhon går längs med enväg som är ganska trafikerad. Vi gick förbi sågverket för första gången, det gick bra och så red vi en lång runda. På vägen hem vart det cykeltävling en bit bort och vi mötte en bil och ca 40 cyklister. Det gick mycket bra. Det gick så bra att jag tänkte vi går först, Cara mia och jag. Då en bit bort vid en kurva kommer det två motorcyklister. Fordonen dånade ganska rejält och Cara mia sprärrade upp sig. När de kommer närmare slet hon sig bakåt på den andra hästen (jag leder alltså) och jag blir tvungen att släppa. Motorcyklisterna har stannat och cara mia travar bort en bit och vänder sig sedan om och låter sig fångas av mig. Hon får sedan gå fram till motorcyklisterna och bli klappad. DEn andra hästen hålls fortfarande kvar av sin ägare. Jag måste erkänna att jag vart ganska rädd, främst för vad som kunde hänt om cara mia stuckit. Hur ska vi nu ta oss över det här och kommer hon vara lika rädd nästa gång???? Den andra pållen skulle gått först för hon reagerade inte alls med det är lätt att vara efterklok. Hur gör jag nu bäst? När vi sedan gick hemåt sattes motorcyklarna igång igen, då blev hon inte så rädd och hade den andre pållen framför sig. Hua vad jobbigt det blev, man får ju inte tänka om-tankar heller.