Pennhip åsikter

SweetSunday

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av Pennhip-röntgen? Det är snart dags att röntga min unghund för HD och ED och jag stötte då på begreppet Pennhip. Någon som gjort detta? Åsikter om Pennhip? Allt ni vet och tänker om Pennhip-röntgen är av intresse! :)

Någon som har erfarenhet av Pennhip-röntgen? Det är snart dags att röntga min unghund för HD och ED och jag stötte då på begreppet Pennhip. Någon som gjort detta? Åsikter om Pennhip? Allt ni vet och tänker om Pennhip-röntgen är av intresse! :)

Jag gjorde Pennhip på min valp för att utesluta att det var HD fel på honom när han gjort sig illa. Har typ inga åsikter om det faktiskt. Intressant sätt att se om höfterna är slappa eller ej osv. Jag kommer köra på vanlig röntgen vid 12 månader.

Gjorde pennhip på min förre hund. Ångrar lite att jag inte gjorde det på Ammo. Det är ett intressant mätsystem iom att man kan se om höfterna är slappa.
Du får ju SKK plåtarna på köpet sas.

Jag gjorde Pennhip på min valp för att utesluta att det var HD fel på honom när han gjort sig illa. Har typ inga åsikter om det faktiskt. Intressant sätt att se om höfterna är slappa eller ej osv. Jag kommer köra på vanlig röntgen vid 12 månader.
Okej, hur gick det till att göra pennhip? :)

Gjorde pennhip på min förre hund. Ångrar lite att jag inte gjorde det på Ammo. Det är ett intressant mätsystem iom att man kan se om höfterna är slappa.
Du får ju SKK plåtarna på köpet sas.
Vad innebär att höfterna är slappa? För lite muskulatur eller höftledsfel (som inte går att göra något åt genom att muskla upp)? Du skulle alltså göra pennhip (inkl. HD och ED) om du hade unghund och det var dags att röntga? :) Frågar även dig hur de gjorde den?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
459
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 354
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar