Penisamputation

Marita73

Trådstartare
Hej alla!

Nu har vi hittat tumörer på min hästs penis :(

Är det någon här som har någon erfarenhet av penisamputation?

Vi ska in på klinik om en vecka, vill bara förbereda mig lite på vad som kommer hända sen...

Sv: Penisamputation

Det beror nog på var tumörerna sitter, penisen är ju ganska stor, jag har egentligen bara erfarenhet av en katt som fick amputera sin lille snopp och han fick en liten slida i stället, Han fungerade alldeles utmärkt med det i flera år !

Hej från Hambo

Hej hej!

Min häst är under behandling.

Hans upptäcktes i tid och vi har hittills kunnat undvika amputation..

Berätta mer och vad du undrar över.

Mvh Lisa

Hej,

En vän till mig råkade ut för detta på sin vallack.. han opererades och det såg ganska bra ut men sen uppstod komplikationer och jag tror man hittade att det fanns tumörer upp i buken också. Han blev hastigt sämre efter några dagar och man blev tvungen att låta hästen vandra vidare till de evigt gröna ängarna. Han var av halvblodstyp och drygt 20 år gammal.

Jag håller tummarna för att det går bättre för din häst men ville dela med mig av den lilla erfarenhet jag har ändå, jag tror inte problemet är så vanligt.

Tänker på er!

Tänkte bara uppdatera lite.

Idag åkte vi in till Ultuna i Uppsala. Där fick jag lämna kvar honom för operation idag eller i morgon. Nervöst!!! Vet. trodde prognosen för fullt tillfrisknande var mycket god så jag väljer helt enkelt att tro på det :)

Nästa vecka får han komma hem och om det inte är några komplikationer väntas han vara redo för igångsättning om ca tre veckor.

Tack alla!!!

Hej!
Hur gick det för din häst? Min 8-åriga valack har råkat ut för samma sak och ska opereras också. Kirurgen säger att prognosen är god, men han ska ta bort typ ollonet. Han är ju valack så huvudsaken är att han kan kissa men det känns ändå lite läskigt.

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
752
Senast: Amk
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 675
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
830
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka