Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det beror nog på var tumörerna sitter, penisen är ju ganska stor, jag har egentligen bara erfarenhet av en katt som fick amputera sin lille snopp och han fick en liten slida i stället, Han fungerade alldeles utmärkt med det i flera år !
En vän till mig råkade ut för detta på sin vallack.. han opererades och det såg ganska bra ut men sen uppstod komplikationer och jag tror man hittade att det fanns tumörer upp i buken också. Han blev hastigt sämre efter några dagar och man blev tvungen att låta hästen vandra vidare till de evigt gröna ängarna. Han var av halvblodstyp och drygt 20 år gammal.
Jag håller tummarna för att det går bättre för din häst men ville dela med mig av den lilla erfarenhet jag har ändå, jag tror inte problemet är så vanligt.
Idag åkte vi in till Ultuna i Uppsala. Där fick jag lämna kvar honom för operation idag eller i morgon. Nervöst!!! Vet. trodde prognosen för fullt tillfrisknande var mycket god så jag väljer helt enkelt att tro på det
Nästa vecka får han komma hem och om det inte är några komplikationer väntas han vara redo för igångsättning om ca tre veckor.
Hej!
Hur gick det för din häst? Min 8-åriga valack har råkat ut för samma sak och ska opereras också. Kirurgen säger att prognosen är god, men han ska ta bort typ ollonet. Han är ju valack så huvudsaken är att han kan kissa men det känns ändå lite läskigt.
Gravid - 1år Det var jobbigt att lämna H på förskolan imorse efter gårdagen händelse när han blev nertryckt i golvet av ett annat barn. Jag som redan...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.