Pengar tillbaks vid inställd tävling

F

Febbe

Om man har anmält sig till en tävling och betalt in pengarna på deras postgiro så borde man väl få tillbaks dem utan diskussion om klubben ställer in tävlingen. Jag har problem med att få tillbaks mina pengar från en klubb som ställde in sin lokal tävling. Jag har väl rätt att få tillbaks dem, eller?

Sv: Pengar tillbaks vid inställd tävling

självklart, prata med distriktsförbundet annars, riktig dålig reklam för arrangören

En del åtminstone. Tyvärr kan reglerna tolkas så att arrangören har rätt att behålla en del ("administrationsavgift") även om det är de som ställer in. Jag råkade ut för det för många år sedan och ifrågasatte att ryttaren skulle drabbas ekonomiskt när det inte var ryttarens 'fel' att pengarna skulle betalas tillbaks, men de hade fått OK från ridsportförbundet.

De ställde in för att de hade för få anmälningar men gör de så här förstår jag ju att folk inte åker dit. Hade även problem med samma klubb en annan gång när min häst blev sjuk och skickade in veterinär intyg men jag har aldrig fått de pengarna heller. Jag har skickat brev till dem nu. Hoppas det löser sig.

Självklart ska du ha pengarna tillbaks.
Det som kan "ställa till det" är om man
a. på sin anmälan inte anger sin adress (förekommer tyvärr oftare än man kan tro)
b. någon annan har betalt in avgiften åt en
c. man har inte angett för vad avgiften gäller utan bara skrivit "anmälningsavgift" eller liknande när man betalt in. Det är nämligen inte alltid HELT lätt att pussla ihop postgirots saldobesked med folks anmälningar om man inte skriver vad man betalar för och för vem. Nu menar jag inte att du har gjort så, men det kan finnas anledningar till varför utbetalningar dröjer p g a ovanstående.

Men så kan det ju inte vara väll:eek: Om dom har rätt att behålla en liten del även om tävlingen blir inställd så skulle ju alla klubbar kunna ordna tälingar som folk ska betala in till och sedan ställer dom in den bara för att få behålla en del pengar.
Klart man ska ha rätt till att få tillbaka vartenda öre när tävlingen blir inställd:mad:

Postgirot tar 90 kr för att skicka ett utbetalningskort vid återbetalning, så jag tvivlar på att det finns klubbar som skulle ställa in tävlingar för att tjäna pengar på det...

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 016
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 360
Senast: Strandad
·
Juridik & Ekonomi Jag har köpt anammas färs igen som jag brukar men nu har de ändrat receptet och färsen är oätlig. Kan jag be att få pengarna tillbaka...
Svar
5
· Visningar
690
Senast: sweep
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 273
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka