Pengar tillbaka?

Ginne

Trådstartare
Ni som jobbar som ridlärare/tränare eller arrangerar kurser hur skulle ni göra i följande situation:

En tvådagarskurs startar med att deltagarna få veta att tränaren inte mår så bra. Eleverna får veta att tränaren kommer senare och får rida för arrangören under tiden. Flera av eleverna har åkt ett antal mil för att komma till träningen. Det visar sig vid andra ridpassets början att tränaren är ordenligt sjuk och inte kan genomföra träningen. Ett andra ridpass rids ändå med enkla övningar. Vissa av de deltagande väljer att rida även dag 2, medan andra väljer att inte komma.

Ska deltagarna ha alla pengar tillbaka, en viss del eller inga pengar alls tillbaka, i vilken situation och varför?

Sv: Pengar tillbaka?

Väljer man att rida bägge dagarna tycker jag inte att man ska ha några pengar tillbaka eftersom man då har gjort det valet själv. De andra tycker jag ska få om inte hela avgiften så iaf största delen av avgiften tillbaka.

Om nu inte arrangören kan anses ha samma kompetens som skulle haft kursen, det framgår ju inte.

Ginne skrev:
Ni som jobbar som ridlärare/tränare eller arrangerar kurser hur skulle ni göra i följande situation:

En tvådagarskurs startar med att deltagarna få veta att tränaren inte mår så bra. Eleverna får veta att tränaren kommer senare och får rida för arrangören under tiden. Flera av eleverna har åkt ett antal mil för att komma till träningen. Det visar sig vid andra ridpassets början att tränaren är ordenligt sjuk och inte kan genomföra träningen. Ett andra ridpass rids ändå med enkla övningar. Vissa av de deltagande väljer att rida även dag 2, medan andra väljer att inte komma.

Ska deltagarna ha alla pengar tillbaka, en viss del eller inga pengar alls tillbaka, i vilken situation och varför?

Hej!
Jag tycker att den första dagen borde deltagarna få tillbaka sina pengar för(den tänkte tränaren kunde ju inte närvara)