Sv: Pengar till körkort
Har inte läst hela tråden men måste ändå lägga mig i!!!
Jag körde mycket hemma, vet inte om jag är ovanligt talangfull
(SKÄMT), men jag körde endast 5 lektioner på körskolan. Med lite tid mellan dem, fick tips på vad jag skulle träna på och pappa satt bak och hörde vad körskoleläraren tyckte. Så tränade vi massor hemma mellan lektionerna.
Körskolan ville dock boka och boka och åter boka lektioner... De ringde OFTA hem ochg frågade om jag ville ha deras lediga tider där de fått lucka osv... Det var så SKÖNT att de ringde samma dag som jag klarat kortet, min syster svarade och sa att -Nä, hon vill inte ha tiden, hon redan fått sitt körkort!
Jag tyckte då och nu, när jag hör talas om körskolor att de mest vill mjölka pengar. Nu menar jag inte att alla klarar sig på 5 lektioner, men om man kör hemma och har lite normalt vett och är FÖRSIKTIG så bör man klara sig ändå. Men naturligtvis förutsätter ju det att den som lär ut hemma är väl insatt i lagar o sådant. Känner man sig osäker så är det jättebra att nöta på körskolan, men annars tror jag mer på mängdträningen som man får hemma när man kör så fort någon ska någonstans, typ skjutsa syskonen till träning, åka till affären osv.
Lycka till iaf!