Pengar i överflöd

(Eurosport)
Inom ridsporten står journalisterna sporten väldigt nära i de flesta fall.
Jag själv är inget undantag. Jag beundrar duktiga ryttare och familjen har en liten uppfödning av hästar.
Under SM i Skövde blev jag mörkrädd av hur mycket pengar som satsas av föräldrar på att deras ungdomar ska kunna hänga med i toppen.

http://www.eurosport.se/ridsport/sport_sto1372588.shtml

Sv: Pengar i överflöd

Så sant som det är sagt. Själv anser jag att dottern tävlar med en liten Fiat i ett formel 1 race. Men vad gör det, hon för tävla mot sig själv på sina villkor, och hade jag haft pengarna skulle jag satsat dem på henne, så ibland är jag bara lita avundsjuk på de föräldrar som kan och gör det.:angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) Kritiken från hoppryttarna gav effekt. Kommunen satsar 800 000 kronor på nytt underlag i Helsingborgs ridhus. "Vi...
Svar
0
· Visningar
917
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har verkligen alltid försökt ha den uppfattningen att alla är födda med olika förutsättningar-både vad det gäller talang och...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
37 213
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Titt som tätt dyker det upp artiklar o.d som handar om att det visst minsann är möjligt att lyckas i sporten utan pengar :rofl::rofl...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
19 823
Senast: Lahtel
·
Z
Hoppning Läste en gammal tråd om hur mkt pengarna spelar in i hopptävlandet. Där hade bl a "Cyllene" skrivit att hon som yngre hade haft en ponny...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 002
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar