pelletsfoder el, havre

S

Stallflicka

Vad föredrar ni av: pelletsfoder (tex. kraft) eller havre till normalpresterande "sporthästar" ? Vilket är dyrast och bäst tycker ni? :banana:
 
Sv: pelletsfoder el, havre

Dyrast blir det ju nästan helt klart med färdigfoder, men det beror ju på vad höet innehåller. Måste man komplettera med en massa olika tillskott kanske det ändå blir billigast (och framförallt enklast) med färdigfoder?

Jag kompletterar i första hand med ett stråfoder, t.ex lucern, i andra hand med havre eller korn och i absolut sista hand med färdigfoder. Och eftersom det då ofta finns müslifoder att välja på så tar jag isf det före pelleterat! :cool:
 
Sv: pelletsfoder el, havre

Jag väljer att ha hel eller crossad havre och korn till mina hästar .....
Tycker inte om kraft eller färdig foder överlag
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har funderat på det här med att ha häst i en ekonomisk kris, klarar man det om man bor själv och har en medelinkomst? Tycker också...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 532
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
2 559
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag har fått ändrade stallförhållanden och kommer nu sköta eget stall. Jag kan dock inte förvara halm någonstans så jag måste ha spån...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
1 138
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp