N

Nobel

läste längre ner om lusern pellets som måste blötläggas ( de visste jag och de brukar stå på förpackningen om de ska blötläggas), jag använder kraft till mina, de står inget på om de ska blötläggas eller ej. jag har inte jort de och inte dom jag känner som använde de.

ska de blötläggas eller ej??
vilket är bäst??

Sv: pellets

:confused:
Just Krafft rekommenderar ju att man blötlägger deras lucernpellets, det står på säcken?

Och om du nu läst det på säcken och vet att de ska blötläggas, varför frågar du då?

menade inte just lusrnet 8klumpigt skrivet tydligen) jag använder kraft groov och de står inget om blötläggning på den säcken

Aha!:idea:

Lite porösare pellets, typ Groov, kan man ge torra.

Håll uppsikt på hur hästen äter bara, äter den väldigt glupskt kan det vara bra att blöta även dessa.

Man kan ge av tex. groovs och hippos utan att blötlägga, men är att rekommendera att blöta ngt i allafall då allt foder alltid sväller ngt

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
730
Senast: matson
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
741
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30