M

Midnight_Rose

Någon som vet om man får rida på pelham istället för kandar i de högre klasserna från LA:6? Bara nyfiken :smirk:

Sv: Pelham

Nej det får man inte.
I LA:5 upp till MSV B:3 är det valfritt mellan träns och kandar. Sen är det bara kandar som är tillåtet.

lite trådkap kanske men sådana "valfria" klasser, är det flest som rider på träns eller kandar eller är det rätt lika? :)

Nu rider jag inte själv, men har sett ganska många klasser under årens lopp. De flesta verkar välja kandar där valmöjligheten finns, jag har enbart sett någon enstaka ryttare rida på träns.

Jag tycker att det är ganska många som väljer kandar (trots att det i många fall knappast gör saken bättre :crazy: )

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka