Pelham istället för kandar?

Pancakes

Trådstartare
Jag har ridit en del olika hästar på kandar tidigare, men jag har inte längre tillgång till dessa hästar men skulle gärna träna mer på den sortens ridning. Min egen häst är dock alls inte så förtjust i tanken på dubbla bett, och kommer troligtvis aldrig bli heller (han är 17 nu, ägt honom ca 6 månader). Han kommer troligtvis heller aldrig hamna på den nivån. Är jag helt ute och cyklar om jag tränsar med ett pelham med dubbla tyglar? Då kan jag ju ändå träna känslan lite utan att min egen häst blir obekväm. Eller?

Sv: Pelham istället för kandar?

Jag anser att det är inte samma känsla alls, att rida med pelham (med dubbla tyglar) och kandar.

:laugh:

Sv: Pelham istället för kandar?

Vad är det du vill få ut av att rida på ett pelham eller kandar?

Meningen med ett kandar är kunna särskilja hjälpgivningen via handen, den särskiljningen kan du inte få på ett pelham.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 745
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 021
Senast: Lycan
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Lite konstig rubrik, men går det att ”träna” så att man blir riktigt rejält trött utan att träna? Bakgrund: För ca 2,5 år sedan var jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 063
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30