Haukur

Trådstartare
Har precis börjat introducera peewee till mina katter. Funderar nu på hur jag ska göra när det är dags att köpa strö. Köpte peewees egna strö när jag köpte lådan men har haft planer på att köpa eldningspellets i framtiden.

Ni som använder peeweelådan, använder ni eldningspellets eller köper ni peewees egna? Är det NÅGON skillnad alls? Känns ju rent osmart att köpa peewees, lite som att köpa kaninhö i djuraffären lixom.

Sv: PeeWee

Vi har ju gjort en egen variant på peeweelådan (två plastbackar på varandra med en massa hål borrade i den övre). Det jag märker som skiljer eldningspellets (den sort vi köpte i alla fall) och peewee-pelletsen är att eldningspelletsarna är hårdare packade och något större.

Vi har hittills bara använt peewee-varianten men jag kommer att successivt lägga till eldningspellets för att sedan gå över till detta.

Sv: PeeWee

Ja jag vet inte, men kom på en person som försökte stjäla en säck halmpellets av mig och det visade sig att denna person hade tänkt sig detta i kattlådan PeeWee.
Frånsett det blev jag förbannad, och menade att det var bättre om h*n frågat i fall de kunde få köpa en säck men stjäla ja då får man gå däri från tomhänt.

Liknande trådar

Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
696
Senast: Bison
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 040
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 555
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Klippa hund
  • Småhunds ägare

Hästrelaterat

Tillbaka