Pedigree net

H

Hästbiten

Kan man spara/kopiera dom bilderna som finns på den sidan? Jag kan inte öpnna dom i större fönster heller.. Någon som vet om man kan öppna dom?

Om någon inte varit inne på sidan så gå in på http://www.allbreedpedigree.com/ och sök på tex Gaspari. Så kommer det upp en stamtavla om honom och en bild. Men bilden är bara uppe om man håller musen på den lilla bilden.
HJÄLP????
 
Får man fråga varför du vill spara/kopiera dessa bilder? Innan jag försöker hjälpa dig, vill jag veta att du inte ska göra något olagligt med dem t.ex. lägga upp på någon annan sida på internet. :crazy:

Jag kan inte lova att jag kan hjälpa dig, men innan jag gör ett seriöst försök vill jag ha ett svar på min fråga. :)

/Soapbubble - ser det som en sport att överlista programeraren. :smirk:
 
om du vill öppna den i ett nytt fönster håller du inne vänster musknapp och drar upp den till adressfältet, om du vill spara/kopiera så håller du inne vänster samtidigt som du klickar på höger musknapp eller klickar på båda musknapparna samtidigt..

de kan du bara göra på den här adressen. eller iaf bara vad jag vet..
 
Jag vill bara ha dom för eget intresse! Ska inte göra nån egen hemsida med andras bilder! Jag lovar!
Men jag tycker det är kul att ha hingstarna på min dator för att kunna kolla på dom och jämföra avkommor med mera...
 
Man kan också gå in via Maitenance och välja Horse Information så ser du vilken adress bilderna är länkade till.

Jag har själv lagt ut över 100 bilder där och eftersom jag tagit dom från stamböcker och hingstkataloger tycker jag att det är helt ok om du kopierar dom!
 
Okej.. Tack för det!
Säg att jag vill göra en egen hemsida om stamtavlor tex. är det då okej att jag kopierar bilder från pedigree och lägger in dom på sin sida? Eller om jag skriver en hemsida om min häst. Får jag då lägga in en bild på tex hennes pappa därifrån? Dom flesta bilderna är väl ändå från kataloger och då kan det ju inte vara copyright eller?
 

Liknande trådar

Hemmet Igår var jag och sambon och mätte nya lägenheten vi köpt, tyvärr blev jag lite besviken. Vardagsrummet var mycket mindre än vad jag...
2
Svar
30
· Visningar
7 748
Trädgård & Växter Detta kanske blir årets dummaste fråga -- men det tvivlar jag dock på eftersom året precis börjat. ;) Jag fick upp ögonen för växter och...
Svar
2
· Visningar
1 337
Senast: Peak
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 723
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp