Pedigree korv

Apollo

Trådstartare
Har försökt att få min hund att sluta äta Pedigree men det vill hon inte. Är det hon funklar bäst på och framför allt äter. Har provat alla torrfoder som finns känns det. Men nu byter jag inte mer.

Nu såg jag att de kommit med en slags korv, typ färskfoder tror jag.

Hon har ätit Bravo och Pedigree men slutat med det då Bravo plus slutade med kött i sina burgare och över gick till vom. Äckligt tyckte vovvsan.

Har bara hämtat foder hos uppfödaren,men hittar inga återförsäljare på Pedigrees hemsida. Nån som vet vart det säljs i Sthlm och nån som provat korven.

Sv: Pedigree korv

Går inte den korven köpa i vanlig butik?

Vill minnas att jag sett något sådant när jag vart och handlat.

Korv har funnits flera gånger innan.
Pedigree kan du ofta köpa i en vanlig matvarubutik. Ju större butik ju troligare att du hittar korven du letar efter.

Och säger som Red_chili, varför sluta med pedigree om hunden trivs och mår bäst på det?

Svar till alla:

Nä jag vet att det är ett dumt resonemang, men tycker det innehåller mest spannmål. Har alltid varit ute efter ett så rent foder som möjligt.
Men jag får inse mig besegrad och att hunden har bestämt sig och så får det bli.
Min uppfödare hade korven hemma och fick med ett prov och det slukades snabbt den smakbit hon fick, det har väl aldrig hänt förut, så korv ska köpas och jag fortsätter med Pedigree.

Jag som vill att hon ska upp i vikt och det har hon gjort sen hon började med Pedigree.

(Hon åt pedigree som valp och uppfödarens hundar äter det, när hon var där i somras i nio dar så började hon igen.)

Uppfödaren sa att man kunde köpa i stora affärer typ Coop, så det får bli en tripp dit i morgon

Mår hunden bra så kör på det.
Jag resonerade som du tills jag upptäckte att rottisen fungerar finfint på doggy...

Jag förstår precis hur du menar, men ibland får vi nog helt enkelt lyssna på vad hundarna säger är bra för dom istället för innehållslistan.

Min hund har jag haft ett par olika foder på, han åt dåligt och det bästa fodret blev han t o m dålig av. Iaf testade vi pedigree en stund och detta har funkat, bitarna är smakliga och han är i bra hull nu.

Syrrans förra hund. Hade problem med klåda och analsäckarna, kvittade vad hon hade för foder, men när han åt Pedigree mådde han bra.

Jag har börjat tro att vissa foder är bra för vissa hundar!

Mina hundar får den här korven som godis då det är en delikatess för dom... Den går att köpa i vanliga matvarubutiker... Även torrisarna går att köpa i vanliga matvarubutiker...

Det är nog som du säger att vissa foder passar vissa hundar. Tog ett tag innan jag ville inse det bara.;)

Nä det var inte så länge sen. Under sommaren nån gång vet inte riktigt när.
Har försökt under 3 veckor att få henne att äta dessa burgare men icke sa nicke.
Står på Mälarö Färskfoders hemsida att de skulle vänja sig vid den nya smaken men detta har inte vovvsan läst i alla fall.
Man kan få tag på Bravo plus med kött men det blir mycket dyrare och svårt att få tag på så det vågar jag inte chansa på.
Vill inte stå utan, väljer hellre mat som lätt finns att få tag på.

Ja jag vet precis hur du menar. Innan såg jag pedigree som ett av dom billigare fodrena som troligen är sämre för det säljs i matvarubutik, och så plussar man på men det dåliga om det som man hört från dom med svindyrt foder.
Så jag kollade massa på innehåll och så för att hitta ett foder som både var fint i kvalité och för plånboken, när jag hittade ett sökte jag folks erfarenheter och dom var bara goda.
Men nähe knappt åt han och dålig i magen blev han.

Och här står vi med det där billiga "skitfodret" och en välmående hund! :p

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
671
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Hejsvejs. Läste precis något som fick mig lite fundersam. Nu är detta från en fodertillverkare/återförsäljare så det är säkert minst...
Svar
8
· Visningar
3 539
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Har såklart pratat med veterinären och har tid klockan 13 idag men måste få skriva av mig. Är orolig över min ena hund. Hon har varit...
Svar
4
· Visningar
2 978
Senast: eldhroka
·
Övr. Hund Nu har det hänt mig ännu en gång, jag har fått en kräsen hund! :mad: Jag bytte från hans valpfoder, Doggy professional extra valp...
Svar
2
· Visningar
1 155
Senast: Misiaczek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka