peak performance storlekar

Sv: peak performance storlekar

Raderat * kom på att jag inte har en parka utan en kort modell säkert inte samma storlekar då som gäller *

Senast ändrad:

Jag skulle vilja påstå att de är ganska normala i storlekarna. Fast eftersom jag är lång, relativt axel- och höftbred och allergisk mot trånga parkas har jag medium i min från Peak, även om jag annars har storlek 34-36 i det mesta. Men då sitter den precis så löst och rymligt som jag vill ha en parka och går lagom långt ner!

Jag är 165 väger 45 kilo men gillar inte heller när de sitter för tajt så har beställt en M. Har i vanliga fall 36 i kläder.

Min korta canada goose är XS och min långa S någon som kan gämföra med goose?

Jag skulle säga att de är normalstora. Möjligen åt det lilla hållet.

Jag går emot vad alla hittills tyckt, jag tycker dom är stora :)

Är rätt normalbyggd (ej smal) och 164 lång, har XS och den är stor, hade gärna haft den lite tightare.

Jag är 165 väger 45 kilo men gillar inte heller när de sitter för tajt så har beställt en M. Har i vanliga fall 36 i kläder.

Min korta canada goose är XS och min långa S någon som kan gämföra med goose?

Spontant tycker jag M låter stort för dig. Jag är en decimeter längre och väger tio kilo mer och har som sagt M i min långa, rymliga Peakparka.

Jag fick en kort Canada Goose av en kompis som vuxit ur den och den är i storlek XS och ganska lagom stor, men det är nog en unisexstorlek, tror jag.

Jag går emot vad alla hittills tyckt, jag tycker dom är stora :)

Är rätt normalbyggd (ej smal) och 164 lång, har XS och den är stor, hade gärna haft den lite tightare.

Åh, det är ju det som gör det så svårt att beställa jackor på nätet, man vill ha dem så olika! Det blir liksom helt olika jackor om man tänker sig dem tältlösa eller mer figurnära. Jag har en Everestdunparka i storlek 34 och den ser inte för liten ut och är det väl på sätt och vis inte heller, men den är ju en helt annan jacka än vad den vore om jag haft den i storlek 40, som jag kanske nästan hade föredragit.

Men de är ju rätt så tighta i armarna?

Jag tycker inte min är liten i själva kroppen eller hur man ska säga. Men det är ju ingen figursydd modell.
Armarna däremot är precis lagom på mig och jag är en väldigt liten person (knappt 50 kg och 162 lång).
Har XS i min parka.

Jag som är en "stor small" eller "liten medium" i storlek har Small på min peak dunjacka. Den är ändå stor nog att kunna ha lager på lager under. Jag hade nog kunnat ha en XS utan problem men jag gillar att kunna ha en tjocktröja under!

Jag tycker inte att jackan är speciellt tight i ärmarna heller, så olika man kan uppleva det :).

Jo jag vet att det inte är en figurnära jacka, min XS är långt ifrån tight och figurnära.

Liknande trådar

Hemmet Alla ni som har en varmvattenberedare, vad har ni för storlek på den? Hur många personer är ni i hushållet? Funkar storleken ni har bra?
2 3
Svar
42
· Visningar
1 746
Senast: Seaside
·
Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
741
Senast: Ketrawzc
·
Hemmet Har inskaffat ytterligare en vit Malmbyrå som ska stå bredvid den några år äldre. Nu när den ställdes dit syntes det att den gamla hade...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Rie
·
Utrustning Alla tävlingskavajer jag provade på hööks som var upp till 44 går ej att knäppa vid bysten. Finns de kavajer med storlek 46-48...
Svar
8
· Visningar
548
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30