Pdf till word?

Jag är nästan säker på att även i gratisversion av Acrobat finns det en knapp med en T och en ruta. Tryck på den, markera texten och sedan tryck på copy i Edit-meny. Sedan är det bara att klistra in i t.ex. Word.

/Soapbubble
 
Som Soapbubble säkriver så finns det ett verktyg för det, ett T som finns bland ikonerna, kallas textselect tool. De finns ett liknade för att kopiera bilder. Man kan dok inte överför dokumentet genom att spara i annat format eller liknande.
 
Tack båda för svar.
Men Lobelia, jag hängde inte med riktigt, man kan alltså inte kopiera texten med denna funktion och klistra in det i word?

//a
 
Jag tror att L. menar att det inte går som i många andra program och välja "Spara som" i Arkiv-menyn och få ett annat format t.ex. .txt, .doc utan du måste kopiera texten in i t.ex. word och då förlorar du typsnitt osv.

/Soapbubble
 
OBS!! Det finns många Pdf dokument där skaparen valt att
låsa möjligheten att kopiera texten, om så är fallet hopplöst! (syns genom att T:et för text markering är skuggad) Så behöver ni inte kämpa förgäves
 
Om du går in på denna länk: http://www.adobe.com/products/acrobat/access_simple_form.html så kan du klistra in länken till det pdf-dokument som du vill ha översatt till vanlig text (blir ett html-dokument som du sen kan markera texten i och sedan klistra in i ex. word). Observera att pdf filen måste finnas på Internet, dvs. det blir en html-adress som du skriver in i formuläret.

Lycka till
 

Liknande trådar

Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
935
Senast: Squie
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 485
Senast: Rie
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 282
Senast: Habina
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 878
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp