Pay & Jump

Joyride

Trådstartare
Jag tycker det är väldigt dyrt att starta en P&J kostar lika mycket om inte mer i bland än vad en riktig tävling gör.
Finns det inga regler om hur mycket en P&J får kosta?

Sv: Pay & Jump

Hyra av anläggning samt kostnad för domare är väl samma för Pay and Jump som för en riktig tävling, misstänker jag.
Det man "slipper" är ju att betala för licenserna.

Vad är det för dyra P&J du hittat? De jag varit på och hört talas om här kostar inte mer än runt 80 kr/start. Det tycker inte jag är så farligt, vet inte hur det är i övriga Sverige förstås. :/
Å hjälper man till att bygga/riva bana så kommer man undan billigare. ;)

här kostar det mellan 50 och 100 kronor. Tycker inte det är dyrt. De för 100:- har väldigt fin anläggning, riktiga tävlingshinder och kluriga banor.

Oftast kostar den 100kr om inte något mera, vet en "Klubb"som bara tog 50kr.
Jag menar det är ju en träning och det är ju inte säkert att det är bra baner eller bra framtidning, som det är på en ordentlig tävlingsplats, domare behöver väl inte vara utbildad?
Hur är det med försäkring? Om något skulle hända häst/ryttare eller någon annan?

Vanliga tävlingar kostar runt 100kr + -. Visst att man har licens men det blir ju inte mycket om man åker på några tävlingar om året.

Tycker inte 100 kr är mycket för en P&J, det ligger ju massor av jobb bakom en sådan tävling också. Prova på att arrangera en tävling och se själv.

Tycker det är väldigt prisvärt! Särskilt med unga hästar som har svårt att gå ifrån flocken från framridningen, eller drar sig mot utgången eller som vill titta extra mkt på hinder.. På en tävling får du vackert gå ut från banan och vad lär man hästen då? Att det lönar sig att vägra röra sig eller stanna på hinder för då får jag gå ut...kul att betala 100 spänn på en tävling och aldrig komma över mer än ett hinder, det blir fasen så mkt dyrare än en pay and jump... Pay and jump är ju att man tränar på att tävla och inte för dom som lika gärna kunde hoppa på tävling.. tror många glömmer bort det lite.

Så jag tycker det är jättebra med pay and jump så man får chansen att komma runt banan.

Ja, jag förutsätter att både du och andra har sina hästar försäkrade + en ordentligt olycksfallsförsäkring för sig själv.

Åk inte på de som du tycker är dåligt arrangerade, svårare är det inte.

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Hundträning Vi är nybörjare och har startat en tävling. Tränar med min yngsta, hon tycker det är jättekul. Jag tycker det är jättesvårt att hitta...
Svar
12
· Visningar
542
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 995
Senast: zarmino
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 333
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama