Påverkar svåra foglossningar förlossningen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Kort fråga: Hur påverkar svåra foglossningar under graviditeten förlossningen?

Förlossningsställningar?
Smärta?
...?

Tack på förhand!
Plingeling
 
Sv: Påverkar svåra foglossningar förlossningen?

Vet inte om min foglossning kan betäcknas som svår, men den började v 11, och jag kunde inte gå några längre sträckor, hade ONT att vända mej i sängen och gick som en gammal kärring efter att ha suttit still. Inte behövt kryckor eller så iofs.

Jag hade inte ont av foglossningen alls under förlossningen, var som den blev bättre något dygn innan förlossningen startade och att det höll i sig förlossningen igenom. Jag var tack vare detta väldigt rörlig under min förlossning. Var uppe och gick, duschade och satt tom gränsle över förlossningssängen strax innan krystvärkarna tom, hade inte varit att tänka på en vecka innan...

Födde sen liggande på sida. Så ingen smärta pga foglossningen för min del.
 
Sv: Påverkar svåra foglossningar förlossningen?

Jag hade MYCKET foglossning, så att det verkligen glappade.

Och inga problem att trycka ut ungarna ;) skelettet tog ju inte emot direkt...

Det gjorde dock ONT att ligga på brits. Första gången var jag inte där så länge för jag missade hela öppningsskedet :o (smärtan drunknade i de "vanliga" smärtorna) Andra gången hade jag med mig en extra (tjock & mjuk) madrass att lägga ovanpå vilket var guld värt så det gick att VILA i de tråkiga skedena. Man lägger ju en massa plast och grejer på så madrassen förstörs inte.

Och sedan gjorde jag det mesta "jobbet" stående i ett sånt där gåbord man lånar på sjukgymnastiken, kanonbra !!!! (jag hade det redan på jobbet sista månaderna och jobbar 50 m från BB...) Lade mig ner (på min mjuka sköna madrass, på rygg) bara för sista krystvärken när den skulle UUUUUT. Så mysigt att kunna ligga kvar där och få bebin på magen sen :)
 
Sv: Påverkar svåra foglossningar förlossningen?

Jag skulle inte säga att jag hade svår foglossning men ändå rejält ont. Gick bla. och fick akupunktur för att minska smärtorna.
Jag fick ont när jag låg på sidan och ville helst ligga på rygg, vilket jag inte fick för barnmorskan i det första skedet när jag skulle föda.

Jag tillbringade större delen av min förlossning sittande på britsen hängande över en gåstol med en stor saccosäck i och gående i korridoren. Troligen var det det som gjorde att öppningsskedet gick fort och utan större problem.

När krystvärkarna kom valde jag att ligga ner och det gick utan problem. Kände inte av foglossningen alls under förlossningen, men å andra sidan har man ju rätt ont av själva födandet då...

Underbart nog försvann alla smärtor av foglossningen när väl dottern kommit ut. Helt otroligt skönt. Vissa får ju dras med det rätt länge efter förlossningen...
 
Sv: Påverkar svåra foglossningar förlossningen?

Tack för era svar. Jag träffade igår en sjukgymnast som gav mig lite bra övningar att hålla fogarna i hyffsad ordning fram tills bönan trillar ut. Skönt!
 
Sv: Påverkar svåra foglossningar förlossningen?

Be din barnmorska/sjukgymnast att du vill ha remiss för att gå på vattengymnastik för dina foglossningar för sjutton! Det gör jag och det är obeskrivligt skönt!!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 470
Senast: Modest
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Ketrawzc
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 777
Senast: Milosari
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 232
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp