Påverkar start av pälsfällning

Sv: Påverkar start av pälsfällning

I England där man varje år importerar många poloponies från Argentina på våren är alltid den första vintern i England den farligaste eftersom många inte sätter vinterpäls utan har kvar sin korta sommarpäls hela vintern. Efter något år i England har dom oftast aklimatiserat sig och får vinterpäls.

Ja jag kan tänka mig de! Jag har upplevt samma sak då jag importerade min förra till Sundsvall. Men undrar hur lång tid det tar, och om det bara är solljuset som styr så borde de ju börja fälla beroende på vart i världen dom befinner sig oavsett...

Liknande trådar

Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Bamburine
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: Bison
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: igbest
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 093
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka