Påverkad efter vaccination?

K

krigarinna

Eftersom jag inte vet så mycket om effekter efter vaccinationer, så undrar jag: Hur länge brukar en häst vara allmänpåverkad efter en vaccination?
Min häst blev vaccinerad för tre dar sen, och han har haft feber nu och är jättehängig. Hur fort brukar sånt gå över?
Han är jättegrinig mot hag/boxkompisarna nu också. Så han flyttade en hel boxvägg en natt. :(

Usch, jag hatar verkligen att se min kompis så här :cry:

Sv: Påverkad efter vaccination?

Tre dagar ska man inte rida dem på efter vaccination. Din häst kanske är lite påverkad av något annat virus, då den fick vaccinet. Därför den reagerat så kraftigt?

Jag skulle nog slå en signal till veterinären som vaccinerade och rådfråga.

jag hade ett russ för några år sedan som blev riktigt sjuk av hostvacc, sprutan (hon va frisk när hon vacc.) hon slutade äta och dricka och hade jättehög feber, det krävdes en pencillin beh. + lite andra mediciner innan hon blev frisk. tydligen kan vissa pållar få sådana reaktioner (vet. rek. att vi inte skulle vacc. henne mer, vilket jag även påpekat för dom som senare köpte henne) även om det är mkt. ovanligt.

har haft individer som varit allmän påverkade i runt en vecka (med lite feber) med ett vacc. som inte våran vet. använder längre. (runt 98-99)

är du orolig så ring och prata med din vet.

Liknande trådar

Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 669
Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
3 871
Senast: Capybara
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 082
Senast: Nahar
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 935
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVII