Patrik Kittel fördömer Charlotte Dujardin: ”Det hon gjorde är helt åt skogen”

Dressyrstjärnan Patrik Kittel fördömer kollegan Charlotte Dujardins agerande i det filmklipp som skakat om sporten.
– Det hon gjorde på videon är helt åt skogen, säger han.
 
Men ska man snälltolka Kittel kan man ju säga att han kanske lärde sig av att inte fördöma Helgstrand att det blev inte bättre av det och därför nu är tydlig med att Dujardin gjort något förskräckligt.
 
Efter alla Kittels blåsväder om sin ridning så ska han uttala sig om annans ridning? Mest skrattretande tycker jag. Sedan betyder det INTE att jag uppmuntrar Djuardins beteende då det är förkastligt men just att det kommer från Kittel..
Men han har verkligen inte uttalat sig om hennes ridning.Hur läser du fram det?
 
Men han har verkligen inte uttalat sig om hennes ridning.Hur läser du fram det?

Det är ju inte heller hennes ridning som är i blåsväder utan hennes träningsmetoder. Att hon kan rida mjukt och ofta gör det på tävling det vet vi alla. Frågan nu är hur hon tränat hästen för att komma dit?
 
Fast hade dom haft intervjuer med honom i tv så som dom har nu så hade han kanske uttalat sig mera och pratat även om Helgstrand.

Men egentligen varför ska han- eller andra- göra det? Ska domare uttala sig om en annans uppenbara fel? eller ska läkare öppet utfrågas om andra läkares inkompetens? osv
 
Det är ju inte heller hennes ridning som är i blåsväder utan hennes träningsmetoder. Att hon kan rida mjukt och ofta gör det på tävling det vet vi alla. Frågan nu är hur hon tränat hästen för att komma dit?
Ja precis, jag blir också förvånad om en häst som aldrig fått stryk blir så opåverkad som CD ´s från backen träningshäst blir, kickar till sprätter runt, ser lite van ut att piskan kommer. Jag tycker det är riktigt riktigt illa gjort det som spär på det hela är att hon själv dragit nytta av och förstärkt andras, och hennes egen image av henne som superpretto.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det var inte bara Patrik Kittel och Jovian som gjorde internationell GP-debut i Lier på fredagen. Charlotte Dujardin vann i sin debut...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Endast decimaler skiljde de tre på podiet i dressyrens världscupfinal och Charlotte Fry fick inte ens starta. Det var spännande in i det...
Svar
0
· Visningar
153
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, med Well Done, slog nytt personligt rekord i VM-dressyren i Tryon, USA, och blev femma. Kittels nya rekord lyder 79,726...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Dressyrstjärnan Patrik Kittel, 42, tävlar i världstoppen med musik av hårdrockbandet Guns N´ Roses. – Fan, man måste ju spetsa till det...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Föl 2020

Omröstningar

Tillbaka
Upp