patentskon

B

basil

Är det någon hovslagarkunnig som kan hjälpa mig att förklara vad "patentskon" är, hur den ser ut, och vad den är bra för. Gärna en bild oxå. Familjens connemara blev idag ordinerad denna sko båda bak. Berätta allt ni vet.:)

Sv: patentskon

vad den är bra för undrar jag också. Varför har din häst blivit ordinerad den? Skon är en halvtäckande sko som inte går att rikta. Funkar bara om hoven är exakt likadan som skon. framförallt undrar jag om det verkligen var en veterinär som ordinerade den...
Du kan googla fram bilder på skon.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 824
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar