Patentskon

juvelen

Trådstartare
Vad tycker ni om den skon? använder ni den, och varför?

patentsko.jpg

Har funderat att använda den kombinerad med sula på min häst med traktspricka. Att man kanske klipper bort den delen där sprickan är.
patentskofix.jpg
 
Sv: Patentskon

har faktiskt aldrig sett denna sko. Är det en aluminiumsko eftersom du pratade om att klippa bort en bit? känns inte så hållbart på en ridhäst....
 
Sv: Patentskon

Ja det är aluminium. Det är en travare som ska ha den under lopp.
Ringskon som han har nu blir för tungt och då fungerar inte travet i högre farter.(bred 6 mm med spång+sula)
 
Sv: Patentskon

glömde visst skriva att det var en bred järnsko+spång den som han har nu.

Vanligtvis går han med smala 6mm järnskor fram med tunn blå sula, bak går han med elitskon "racing" och en svart tunn gummisula.
 

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag är orolig över min hästs luftvägar. Står inackorderad och min stallägare har i mina ögon bara fått tag i sämre kvalite på halm...
Svar
8
· Visningar
950
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp