Patellaupphakningar

Z

zanne

på en två-årig ponny kan det växa bort, och hur stor chans är det i så fall att det gör det. Sett en super söt shettis till salu med det. Enligt dom så säger vet- att det gör det.
:)

Sv: Patellaupphakningar

Min shettis hade också problem med detta och det började när han var ca 2 år, han har fortfarande problem om man inte håller han igång, promenerar man med han och arbetar med han så får han inga problem men står han bara i hagen en dag så kommer det direkt dagen efter, dvs om han nu inte hållit sej i rörelse i hagen då.
Det finns inga som helst säkerheter på att detta växer bort men det kan göra det sa min vetrinär men man kan hjälpa till med motion osv så e det större chans att han kanske slipper sina problem senare.
Enligt min vet. behöver dessa hästarna röra sej så mycket som möjligt.
Det blir en del jobb men jag skulle inte tveka att skaffa en till med dessa problem.

Lycka till

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 977
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För nästan två veckor sedan försvann 27-årige minishettisen Victor från sin hage i Rolfstorp. Trots stora sökinsatser är han fortfarande...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: Lingon
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
1 765
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar