Pasture Mix

sissu

Trådstartare
från D&H..

Kan någon vänlig person tala om för mig vad som står på säcken. Jag vill ha hela analysdeklarationen och även foderinnehållet..

:bow: MVH/
 
Sv: Pasture Mix

Nej jag vet. Tror dock inte att det står så mycket mer på säcken. Ska kolla i min folder om det finns mer information. Jag fick skriva till de och be om värdena på bla Mg till 16+. :S
 
Sv: Pasture Mix

Står inget annat i deras folder än vad som finns på hemsidan. De svarade iaf på mitt mail skrivet på dålig engelska så det kan vara värt ett försök! Mailadressen finns på deras sida har jag för mig.
 
Sv: Pasture Mix

Jag skulle kunna svara men datorn trilskas och vill inte öppna programmet där mina filer ligger... :devil: Om du inte har fått svar om en vecka så kan jag återkomma, då har jag min vanliga dator igen.

Den svenska återförsäljaren kan också lämna uppgifter, man behöver inte göra sig omaket att skriva till England! Tänk på att energin uppges i MJ DE.
 
Sv: Pasture Mix

mirage skrev:
1,1 % Ca
0,6 % P
0,8 % Salt

Inget värde på Mg på deras hemsida tyvärr.

Tack lite i allafall ;) På säckarna står det massor, men jag har ingen lust att köpa just denna säck först för att upptäcka -det där var inte så bra :o

MVH/
 
Sv: Pasture Mix

MJ ME : ca 8,64
smb rp: 81 g
Ca: 10 g
P: 4 g
Mg: 1,3 g

Energin har jag räknat om själv (tagit *,86) resten av uppgifterna har jag fått från den svenska återförsäljaren.
 
Sv: Pasture Mix

majola skrev:
MJ ME : ca 8,64
smb rp: 81 g
Ca: 10 g
P: 4 g
Mg: 1,3 g

Energin har jag räknat om själv (tagit *,86) resten av uppgifterna har jag fått från den svenska återförsäljaren.

:bow:
:bow:

Men då stämmer inte hemsidans smrp då. där det står 95g!? Så vad skall jag lita på 81 el.95 g. Tänk att ingen som ger detta foder kan visa sig och berätta vad det står på säcken..
 
Senast ändrad:
Sv: Pasture Mix

Nu har jag pratat med Pia på Broogarden. Enligt henne ser det ut följande.

Omräknat

Mj 8
smrp 76.5
Ca 10
P 4
Mg 1.3
per kg foder.

Det var ett mycket givande och trevligt samtal..

MVH/
 
Sv: Pasture Mix

sissu skrev:
:bow:
:bow:

Men då stämmer inte hemsidans smrp då. där det står 95g!? Så vad skall jag lita på 81 el.95 g. Tänk att ingen som ger detta foder kan visa sig och berätta vad det står på säcken..


Det står inte så. Det är 95 g protein, inte smältbart protein. Det gäller att ha ögonen med sig. ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag kommer inte att gå in på bakgrundsdetaljer då personerna i den här berättelsen i så fall kan identifieras, så jag håller det kort...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
18 173
Senast: Brie
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
21 488
Senast: Shaggy
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 661
Senast: karl_h
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 807
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp