A
ang
... ja, ni ser frågan. Har ni andra benskydd än boots/ klockor då ni övar passen och i så fall vad för några?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Freyr skrev:Risken för korsgalopp i passen är inte alltid mkt stor...det beror ju på hästen - och ryttaren.
Och om hästen skall ha senskydd beror också på hästen.
/Malin
Gullan86 skrev:alltså det var vad jag fick lära mig på stenholmens Teorivecka med Markus(äger stenholmen) som lärare så jag tror inte han ljuger.
och jag menade alltså när man tränar pass på en unghäst eller lägger hästen i pass de första gångarne eller själv inte är så van då är det lätt att det går fel och hästen kommer i obalans och måste ta till korsgaloppen för att inte slå sig själv på benen. tyvärr kan den ju göra det endå när den tar korsgaloppen.
jag skulle personligen inte riskera hästen ben vare sig den är hur duktig som helst + ryttaren man vet ju aldrig om det råkar ligga en sten på marken eller en grop som får hästen ur balans. tar alltid det säkra före det osäkra.
Freyr skrev:Risken för korsgalopp i passen är inte alltid mkt stor...det beror ju på hästen - och ryttaren.
Och om hästen skall ha senskydd beror också på hästen.
/Malin