passlopp mera olyckor?

Sv: passlopp mera olyckor?

Joda - hobbelsen ar till for att gora det svarare for hasten att galoppera.
Vad jag daremot sa ar att det ar INTE omojligt for hasten att galoppera. Har den sa taskig balans, ont, blir skramd - you name it, sa galopperar den.

Det finns free legged passgangare oxa men de ar fa. Tror nog fler hade kunnat klara sig utan men eftersom de aker pa da hasten kors in lamnas de pa hela karriaren. Skillnaden pa trotting hobbles ar att de ofta ar sista utvagen - men likadant dar, ar de en gang pa stannar de oftast ocksa pa det viset.

Sjalvklart har det hant olyckor da hastar snubblat och hobbelsen varit i vagen. Annu storre anledning att se till att ha ratt skoning, noggrann kusk och halla hasten klok och smartfri - helt enkelt for sakerhets skull!

(Olyckor hander inom alla sporter. Antar att detta var ett katastrof program? De ar ganska duktiga pa att skramla fram alla saftiga videoklipp i varlden..)

Är du helt säker på det? för de trodde jag också första gången jag såg programmet, dock va de otroligt dåligt målat om de nu va så, för de såg ut som slag och blod...men jag hoppas verkligen du har rätt...

Jag är säker. Det ska jäkligt mycket till om man ska randa upp en häst så att skinnet spricker på ett fyrtiotal ställen, och dessutom hade loppet bara pågått i trettio sekunder där. Många andra hästar var också målade, men det syntes inte lika tydligt som det gjorde på den vita.

*kl*

en rolig liten notis bara. :D

min förra kille jobbade hos jimmy takter i flera år och hans passhäst startade både i travloppen och passloppen. :D de var bara att skifta hobbles så funkade det super. han var lite bättre i passloppen (är passare) men gjorde väldigt bra ifrån sig i travloppen med. skitskön häst!

ja, men de hade inte förvånat mig. De slår ju inte direkt hästarna en gång...enhandsslag va det också...mådde iaf riktigt illa när jag såg det. Idioter.

Liknande trådar

Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 644
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Ridning Hej. Jag har sökt efter en medryttarhäst då min egen häst gick bort för ett tag sedan. Nu har jag hittat en islandshäst som jag har...
Svar
6
· Visningar
1 536
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Kommer rodda klinikbesök efter helgen och hästen vilar, är nyfiken på om någon känner igen problemen min häst har dock. Min 6-åring...
2
Svar
35
· Visningar
4 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat