Passivitetsträning

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Eohild
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 726
E

Eohild

Jag har en hund med dålig "av-knapp", det jag undrar är lite på hur man kan träna på att få en bättre "av-knapp",
Att stryka under halsen fungerar inte, isf gör jag det på fel sätt för han blir inte direkt lugnare utav det.

Alla tips och ideer är välkomna!

Sv: Passivitetsträning

När jag gick på kurs med mina tränades passivitet genom att matte la ut sin tröja eller liknande brevid sig och satte sig på marken, höll hunden i kort koppel och bara väntade tills hunden slappnade av och la sig. Inget ligg-kommando, inget klappande utan bara stilla. Första gångerna, om man hade en speedad hund, tränade man där det inte fanns nåt som distraherade och sedan kunde man träna i mer miljö t.ex. om hunden vart spänd bland andra hundar så kunde man träna passivitet i en park där det fanns andra hundar.
Jag tränade så med min GD när hon var ung och lite orolig med trafik och skräck för tanter med rollator. Vi satt och gjorde ingenting på en bänk i en rondell tills hunden somnade och likadant på trappan till toget när det var marknad och fullt av lömska tanter som körde rollator på kullerstenar. Så för mig har det funkar jättebra med de 3 senaste hundarna jag har/haft.

Sv: Passivitetsträning

Jag har min hund med på jobbet, och på vissa ställen så kan han inte vara lös, det kan ligga mediciner på golvet.

Så när jag städar matsalar, så binder jag honom i ett bordsben, 1a gångerna så pep han och ville komma, men nu när kopplet åker på och han binds, så lägger han sig direkt och kopplar av, han vet att jag kommer och han ser mig alltid.
Jag har testat det både ute och inne(han är inte bunden inne, men jag har testat), och han lägger sig direkt nu.

Så det är lite liknande det mian1 skrev.

En länk om passivitetsträning, eller ja flera egentligen, men det kankse finns några bra tips!
http://www.google.se/search?client=...ce=hp&q=passivitetsträning&btnG=Sök+på+Google

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 965
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
1 004
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 329
Senast: Hermelin
·
Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 449
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka