Buck
Trådstartare
Jag funderar lite över vad som motsvarar passiers bomvidden, har en 28,5 pegasus som ligger som en smäck på hästen och är väldigt nära att köpa hem en som är 29,5 grand gilbert (utan att ha provat först :/), tänker att den ju "borde" passa med en vanlig padd under, när jag köpte pegasusen så trodde utprovaren att den kunde bli lite smal om/när hästen sätter mer muskler men än så länge ligger den som sagt verkligen perfekt .
Blir det för mycket att gå upp till 29,5? Tänker om det motsvarar ett hopp mellan medium till wide eller bara från medlum till medium wide.
Visst kan man ändra bomvidden men då det tyvärr är fastslaget att jag inte kommer att kunna köpa hästen i fråga så vill jag inte lägga alldeles för många "onödiga" pengar på henne (och nä en Dressyr sadel är inget onödigt , får bara se till att nästa häst har en liknande rygg ).
Blir det för mycket att gå upp till 29,5? Tänker om det motsvarar ett hopp mellan medium till wide eller bara från medlum till medium wide.
Visst kan man ändra bomvidden men då det tyvärr är fastslaget att jag inte kommer att kunna köpa hästen i fråga så vill jag inte lägga alldeles för många "onödiga" pengar på henne (och nä en Dressyr sadel är inget onödigt , får bara se till att nästa häst har en liknande rygg ).