Hallonsoda

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av passiersadlar, både dom nya och dom rätt mycket äldre?

Jag har en gammal hoppsadel, tror jag ska testa att köpa en dressyr också. Hoppas en sån passar hästen.

Sv: Passier?

Jag har en Passier PS Baum hoppspecial, tillverkad juli-70 !!!.....

NU har jag nästan pensionerat den på heltid, men det är mest för att den inte håller förfler omstoppningar....så den är jag rädd om....
:) :) :)

Hade en Passier innan, hoppsadel som hade ganska mkt o stora klossar, så man kunde känna sig lite låst i den, men å andra sidan fick man ju mkt stöd.
Den köptes begagnad i början på 90-talet, vet alltså ej hur gammal den är o jag sålde den till butik för ett par år sen o fick då 4500 kr för den! Iofs mkt välvårdad o fin, men de har ju högt andrahandsvärde kan man ju säga!
Hade jag sålt den privat hade jag ju kunnat få ännu mer för den.

Så mkt bra kvalitet vad jag har erfarit

Det va en PS Baum jag hade, o visst den va ju betydligt hårdare än min nya sadel (Frank Baines)

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
861
Senast: Lisen82
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
371
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31