• Trav
  • Trådstartare Trådstartare asmodeus
  • Startdatum Startdatum
A

asmodeus

Hej. Tänkte nu fråga Er som håller på med trav och varmblod. Hur "vanligt" är det att en del hästar "passar" innan de kommer upp i fart? Några teorier om varför de gör det?
MVH En travnovis Asmodeus

Sv: Passgång

Det händer att endel hästar tar till passgång... men inte alltför vanligt

en del gör det om dom inte är fräsha, andra t ex hästar med Zoot Suit i stamtavlan kan göra det pga genetiska orsaker(hans mor var passgångare) Zootarna kan man få "lära" trava med tunga skor i början.....

Ah! Tack för svaren hörni. Vet inte stammen på denna hästen ännu, men den har en hel del problem med sin högra bakre sida framför allt.

Alltså borde detta kunna ha något samband med passgången?
/Asmodeus

Jag tycker att en hel del tar hjälp av passen. Eller oxå har jag bara träffat på såna :D

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Säljer min älskade bästa vän som är den absolut snällaste hästen i allt. Det är pga att jag inte hinner med allt som han...
Svar
0
· Visningar
1 140
Senast: Linnkorner
·
Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
694
Senast: Roheryn
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka