Philosophia
Trådstartare
Jag bokade just ett inrikesflyg till Umeå med Norwegian (för jobbet) men kom på att jag inte har förnyat mitt pass. Funkar det med vanligt körkort som id-handling?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag flyger en hel del inrikes och visar aldrig någon id-handling, checkar in på nätet, sen är det det digitala boardingkortet som används. Men behöver du identifiera dig fungerar ju vanligt körkort.Jag bokade just ett inrikesflyg till Umeå med Norwegian (för jobbet) men kom på att jag inte har förnyat mitt pass. Funkar det med vanligt körkort som id-handling?
Jag flyger en hel del inrikes och visar aldrig någon id-handling, checkar in på nätet, sen är det det digitala boardingkortet som används. Men behöver du identifiera dig fungerar ju vanligt körkort.
Du behöver definitivt inte pass för att åka inrikes, men ändå bra att ha :-)Tack! Jag bokade precis en passtid på lördag för säkerhets skull.
Tack! Jag bokade precis en passtid på lördag för säkerhets skull.
Finns det faktiska beslut på det med datum satta? Eller är det allmänt prat om "hur det ska bli"?Snart gäller inte vanligt körkort som id handling. Utan enbart nationellt id och pass.
Till Estland behöver man egentligen officiell ID-handling, inte körkort.Nej, du behöver inte pass vid inrikesresor.
Det går också bra att flyga till hela norden utan pass, till och med Estland (men det kanske bara var tur)
Mvh/ en fd frekvent arbetspendlare
Välkommen till Umeå förresten!
Ja eller vanlig legitimation. Många verkar tro att man bara kan göra nationellt id kort men finns via skatteverket också.Snart gäller inte vanligt körkort som id handling. Utan enbart nationellt id och pass.
Vet inte, men när jag skaffa nytt nationellt id nyligen sa de på polismyndigheten att det va bra att skaffa nu för de andra kommer ej gälla så länge.Finns det faktiska beslut på det med datum satta? Eller är det allmänt prat om "hur det ska bli"?
Ja just nu funkar vanlig legitimation men såsmåningom verkar de inte fungera.Ja eller vanlig legitimation. Många verkar tro att man bara kan göra nationellt id kort men finns via skatteverket också.
Va det är ju legitimation det med. Det sa de inget om i höstas.Ja just nu funkar vanlig legitimation men såsmåningom verkar de inte fungera.
De och körkort skall tydligen inte va lika säkra. Går säkert och googla om detta, jag har inte kollat upp det.Va det är ju legitimation det med. Det sa de inget om i höstas.
Ja eller vanlig legitimation. Många verkar tro att man bara kan göra nationellt id kort men finns via skatteverket också.
Nä till det har vi pass. Men känns dumt att släpa runt på det hela tiden.Fast skatteverkets id-kort funkar ju inte att resa på, så det är väl rätt meningslöst att skaffa när det kostar lika mycket som ett nationellt id-kort?
Nej, inga beslut med datum än, men vissa banker har redan börjat med att inte ta emot körkort som legitimation.Finns det faktiska beslut på det med datum satta? Eller är det allmänt prat om "hur det ska bli"?