Passera start?

Solvira

Trådstartare
Ni som har TR nära till hands, eller kan det jättebra t.o.m. ;) , vad händer om man rider över start utan att ha fått ett varsågod?

Sv: Passera start?

Ingenting... Så länge du inte har fått startsignal.
/Daniel

det händer inget om du bara passerar startlinjen men hoppar du första hindret blir du utesluten.

:rofl:

men får ju inte fyra fel om man ridere över star när man fått starsignal.. då skulle det ju vara omöjligt att vara felfri ju :-P

Inget, men du blir diskad när du hoppar första hindret UTAN att ha fått startsignal.

Om man rider bakvägen genom start efter att man fått startsignal händer ingenting förutom att tiden börjar gå, rider du genom start efter att du fått startsignal utan att hoppa första hindret (rider förbi, lägger en volt osv.) får du fyra fel. Hoppar man första hindret (eller något annat för den delen) innan man fått startsignal blir man utesluten. Ett tips i det sista fallet, lita ALDRIG på flaggan. Den visar inte att du fått startsignal utan är endast till för tidtagningen.

Lånar knapp..

Vad händer om den som flaggar höjer flaggen under tiden domaren säger någonting.. och så rider man igenom start och det visar sig vara fel.. flaggen har hört fel.. :confused:

Jo man blir utesluten eftersom man börjar och därmed även börjar hoppa banan. ( har inte hänt mig, men en kompis som har lite dålig hörsel och brukar kolla på flaggen )

nej men frågan h*n ställde var ju inte im man rider bakvägen utan om man bara rider genom start. å då skrev du: "om man inte fått startsignal händer ingenting.
har man fått det får man fyra fel.."
:-)

Eh... Nej? Jag skrev ingenting om vad som händer om man rider över startlinjen utan att ha fått startsignal. Svarade du till fel?

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
590
Senast: Snurrfia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nio lag rider om medaljerna under OS i Paris och alla startar med samma utgångsläge. Allt kan hända – häng med i Hippsons...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 105
Senast: Ajda
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka