passar sadeln?

ninno

Trådstartare
Haloj! har precis köpt min första westernsadel samtidigt som jag köpt ny häst så nu vill jag gärna höra mig för hur ni ser om sadeln passar eller inte? enligt mig passar sadeln hur bra som helst, men då vet jag heller inte vad det är man ska titta på.. Kanske den passar så bra att jag inte kan se det :grin:

Sv: passar sadeln?

är ingen expert men har fått en del råd och riktlinjer på hur det ska vara, nu sen jag köpt westernsadel.. har du någon bild på svettavtrycket efter sadeln, på hästens rygg?
det ska inte vara extra torra fläckar någonstanns där bommen ligger på, utom förstås där kanalen blir..

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 574
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Adoptivhund vägrar gå ut