Passar hela tiden

TrySomethingElse

Trådstartare
Min medryttarhäst är en Islandshäst och han passar alltid. Han passar både i skritten och traven. Jag vet inte riktigt hur jag ska få honom att trava. Jag kommer i lite obalans när han passar så jag vill gärna få honom att trava, har ni några tips? :)

Ps. Han är import från Island men jag vet inte om det har med att han passar hela tiden DS.

Sv: Passar hela tiden

Ja, han passar hela tiden. Men ägaren har som sagt bättre balans än mig! Så hon har inte brytt sig om att trava med honom!

Tycker det låter som en okunnig och oseriös ägare.
När hästen går i grisepass istället för de övriga gångarterna tyder det på en stel/styv/spänd häst - alltså ingenting önskvärt överhuvudtaget.
Känner du skillnad på tölt och pass?
För att du ska kunna få hästen i en ren trav måste den arbetas lösgörande. Den är för spänd/rak i rygg och bål, och så länge den är det kommer den inte välja att trava.

Mitt enda tips är att rida för en tränare med hästen då det inte går att hjälpa dig såhär över internet utan att seger på riktigt. Vi vet inte hur du rider, vi känner inte hästen och det låter som att problemet är väldigt stort..

Tråkigt att behöva säga det, men det är min åsikt.

Tycker det låter som en okunnig och oseriös ägare.
När hästen går i grisepass istället för de övriga gångarterna tyder det på en stel/styv/spänd häst - alltså ingenting önskvärt överhuvudtaget.
Känner du skillnad på tölt och pass?
För att du ska kunna få hästen i en ren trav måste den arbetas lösgörande. Den är för spänd/rak i rygg och bål, och så länge den är det kommer den inte välja att trava.

Mitt enda tips är att rida för en tränare med hästen då det inte går att hjälpa dig såhär över internet utan att seger på riktigt. Vi vet inte hur du rider, vi känner inte hästen och det låter som att problemet är väldigt stort..

Tråkigt att behöva säga det, men det är min åsikt.

Japp.
En ägare som inte brytt sig om att träna sin islandshäst till trav verkar inte så noggrann.
Visst finns det hästar som har svårt för trav och då kan det ju ta lång tid innan man hittar den gångarten.
Lösgörande, lösgörande och så lite mer lösgörande ridning. Styrketräningen får man som regel på köpet.

Instruktör låter som det enda konstruktiva förslaget från ett internetforum.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
457
Senast: Squie
·
Relationer Julen kommer snabbare än jag vill och nu börjar jag leta efter bra presenter. Tidigare har jag gett bort upplevelser, mat och...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: alazzi
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
954
Senast: shebeen
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
863
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama