Passar denna?

Gabbi

Trådstartare
sbk.jpg

Beställde via nätet, och det här var stl medium, och de sa att medium var rätt för en schäfertik. Är den lagom, eller är den lite liten?

Sv: Passar denna?

Nu var jag tvungen att själv sätta på 'märket' på mina hundar för att se hur det ska sitta:D

Och då kunde jag konstatera att ditt 'märke' ser ut att sitta bra! Hon ser ut att ha full bogrörelsefrihet-vilket det bör vara.
Hur pass hårt sitter resåren där fram? Den ska ju inte trycka för hårt.

Hade du haft en stl. större så skulle det troligtvis inte suttit still på rätt plats under rörelse, och det vill vi Inte.

Snyggt det var med brandgul färg mot hennes päls! Själv funderar jag fortfarande om vilken färg jag ska beställa till min tok-inte lätt när hunden är flerfärgad:angel::rofl:

Det kändes som om den var lite liten, kort över ryggen. Möjligen får jag länga resåren fram i framtiden. Jag har beställt den av en leverantör som vi bara handlar av en gång i kvartalet, så det blir olämpligt att byta också.

Vi får leva med denna, hon kan ju alltid träna med den, så köper vi en fin broderad i framtiden:-)

Mina hundar ser också lite gay ut sitt märke.:angel:

Tog några bilder på mina hanar ifört vårt märke i stl. L, så att du kan se och jämföra lite. På gamligen sitter den aningen löst medans på valpis sitter den perfekt (han är mkt grövre än gamlingen).
Så om jag antar att Råda är mindre än mina grabbar så skulle det vara enormt på henne...?

Gamlingen (Hjälp vad ynklig man kan se ut)
IMG_2163.jpg

IMG_2158.jpg

Valpis
IMG_2156.jpg

Höjdmässigt är hon ju 63 cm, så rätt stor. I vikt bara 30, så där antar jag att hon ligger under.

kl

off topic! Men vad är märket till för :angel: nått speciellt för Shäfrar?

Okey, Båda mina är 64 cm höga, Nero vägde 40 kg sist jag vägde honom och han kanske växer ngn cm till:o:angel: Gamlingen väger runt 35kg.

Chappe_: Märket är inte rasrelaterat, utan något hundarna Måste ha på sig vid arbete i skog och mark, ex. sök. Just för att visa att hunden är under arbete samt att man tillhör SBK och därmed får ha hunden lös under tider det råder koppeltvång, man följer deras regler/bestämelser osv.-typ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Är det någon som vet var man kan köpa en liten, gärna billig fodertunna med ordentligt tättslutande lock? En fodertunna passande typ 2kg...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: Flavor
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
774
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka