Passar brunt/svart ihop?

S

Sanoh92

Hejsan!!! Det är så att jag har en brun sadel, brunt träns & har nu beställt en svart förbygel med martingal då jag inte hittade någon brun i rätt prisklass ... Tänkte först köpa nytt träns & sadel med i svart men jag tror inte de behövs allafall inte nu:p...... Det är så att jag ska åka ut på tävlingar & så oxå så jag undrar om det passar ihop, ja det är nog snyggast med rätt färg men passar det ihop & är allafall snyggt eller ska man säga skapligt snyggt? Kmr mest använda den på tävlingar men de är ju där man vill vara finast... Sedan har jag även ett par gråa benskydd, passar de oxå ihop? Slutligen kmr jag även använda ett vitt schabrak med blått & gult runt kanten plus använda en teddy pad på tävlingar :banana: Kmr detta passa ihop eller kmr det se för konstigt ut? :crazy:
 
Sv: Passar brunt/svart ihop?

varför ska du ha en förbygel?
Varför ska du ha en teddypadd?

För mig låter det som att sadeln ligger galet isåfall. Investera dessa pengar på en ny istället.

Du skrev i en annan tråd att din häst inte klarade av att åka till sadelutprovare, hur kan den då klara av att åka ut och tävla?


Min personliga åsikt är att svart och brunt läder inte ska blandas.

Snälla skriv ut orden istället för att förkorta och förvränga. ex kmr stavas KOMMER! blir så jobbigt att läsa.
 
Sv: Passar brunt/svart ihop?

Det är att han höjer upp huvudet och för att inte sadel ska flytta på sig..... Plus att den redan är beställd...

Sadeln ligger sådär utan padd men ligger bra med padden... Vad jag hört finns inte någon nära sadelutprovare här i närheten men jag vet inte, finns det någon så verkar de dyra.. Det är bara små tävlingar jag ska åka till så de blir inte extremt långt vi kommer att åka....
 
Sv: Passar brunt/svart ihop?

ok det är bara att brunt läder är svårt att få tag i i rätt pris summa allafall där jag kollat upp det...
 
Sv: Passar brunt/svart ihop?

flyttar sadeln på sig så passar den inte. du verkar inte inse hur viktigt det är med en passande sadel? En sadelutprovare brukar ta runt 500-1000kr inte speciellt dyrt anser jag.

Lägg ut en bild så kan vi försäka hjälpa dig med lite vägledning åtminstonde.
 
Sv: Passar brunt/svart ihop?

asså jag har läst några trådar som du har skrivit nu och det verkar faktiskt inte som att du bryr dig om din häst!En sadel är JÄTTE viktigt att den passar,och om du inte vill lägga pengar på en vettig sadel så får kanske din häst ryggproblem och då kostar det ännu mer pengar än vad det hade kostat att köpa en vettig sadel!Det finns bra begagnade som är billiga.
 
Sv: Passar brunt/svart ihop?

Nej den flyttar inte på sig men köpte med förbygeln då jag inte hittade någon bra utan den med plus att det är ändå bra att använda ifall det skulle hända när man tävlar/hoppar som den troligvist inte gör....

Ni ska få se bild i andra tråden sedan på en bild av hans rygg men inte nu då det tyvärr inte finns några sådana bra tillgängliga bilder på denna dator :crazy:
 
Sv: Passar brunt/svart ihop?

Jag tänker på min häst visst & han har inte ont i ryggen då sadeln ligger bra men ska spara till en ny bättre sadel då denna inte är den bästa för både hästen & mig då jag gillar den inte så mkt, men den passar på honom men det finns bättre......
 
Sv: Passar brunt/svart ihop?

Jag bor i Nora så vart är det billigaste ?? kan de komma & åka ut, de vore bättre & är de så billigt, de trodde jag inte....
 
Sv: Passar brunt/svart ihop?

varför ska du ha en förbygel?

Förbygel kan man ju även om sadeln sitter bra. Jag har det på min för att jag vill ha martingalen och då tycker jag det är snyggast med förbygel istället för enbart en martingal.


TS
Hurvida vilken färg lädret har så tycker jag inte det spelar så stor roll faktiskt såvida det sitter bra på hästen. Finns ju ingen "regel" att allt måste matcha. Visst det är snyggast men funktionsmässigt spelar det ingen roll.
Varför ska du bara ha en padd när du tävlar, totalt onödigt att ha en bara för att det är snyggt.

Och sen, som ngn annan skrev, hästen är för gammal för att åta till sadelutprovare, men nu ska du åka och tävla med den:crazy:
Sen hade du inte råd att köpa ngn ny sadel, men nu ska du köpa förbygel, är det inte bättre att lägga alla pengar på en sadelutprovare och en ny sadel?
 
Sv: Passar brunt/svart ihop?

Sadeln ligger bättre då & jag använder det jämt till hästen då han är inte så tjock utan ganska smal av sig....

Den var billlig & jag var tvungen att köpa en då han verkligen slänger upp huvudet när vi hoppar :crazy: Men jag håller på & spara till en bättre men den han har nu passar bra för hästen men inte är den bästa men duger ett bra tag till, det är mest jag som är kräsen på sitsen då den är inte helt min favorit :crazy:
 
Sv: Passar brunt/svart ihop?

Haha men det är det att jag inte hittar någon brun martingal med förbygel ju eller jo de som är skitdyra :crazy: :D
 
Sv: Passar brunt/svart ihop?

Sadeln ligger bättre då & jag använder det jämt till hästen då han är inte så tjock utan ganska smal av sig....

Den var billlig & jag var tvungen att köpa en då han verkligen slänger upp huvudet när vi hoppar :crazy: Men jag håller på & spara till en bättre men den han har nu passar bra för hästen men inte är den bästa men duger ett bra tag till, det är mest jag som är kräsen på sitsen då den är inte helt min favorit :crazy:

Okej, fattade det som om du skulle andvända padd enbart på tävling för att det var snyggt.

Men nu har du fått frågan två ggr hur det går ihop med att din häst är för gammal för att åka till sadelutprovare men inte till tävling? Varför svarar du inte på det?
 
Sv: Passar brunt/svart ihop?

Ok, nee så är det inte..

Då jag redan skrivit det till flera personer men har du inte sett så är det för att vad jag hört finns det ingen i närheten vad jag vet men kanske har fel men det är att jag inte vet om han skulle orka åka om det är mega långt , jag kmr tävla med honom men det längsta jag åker till då är örebro, knappt jag ens vill åka dit med honom :crazy: då jag är ganska rädd om honom så inget ska hända tänkte mest först och främst bara tävla i gyttorp på min ridskola och det är ju i gyttorp han står så det blir inte så långt att åka....
 

Liknande trådar

Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
803
Senast: carriemma
·
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 348
Senast: Wera
·
Utrustning Jag har målat Pilas träns vitt och det blev ju verkligen ur snyggt :laugh:! Har även målat ett par svarta tyglar, målade bara "strecken"...
Svar
12
· Visningar
1 919
Senast: manpila
·
Utrustning Jag är i valet eller kvalet. Ska köpa en ny sadel vilket innebär att jag kan välja färg på sadeln själv. Brunt tycker jag är väldigt...
Svar
18
· Visningar
2 704
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17
  • Regler sportkörning

Omröstningar

Tillbaka
Upp