Passande sele

N

nalle

Jag undrar vilken sele som passar min lilla shettis på 86 cm. Ska ha en med draglinor och baksele. Max pris 2500:-

Sv: Passande sele

Kolla på shettisshoppen. Hosta upp 300 till så har du en fin sele!

Ditt maxpris är lite lågt om du vill ha en bra sele.

/jenny

Har funderat på den på equilex (2425:-) men vet ej hur deras storlekar är. Någon som vet??

Jag har en "Standard" sele från Equilex och var lite optemist när jag beställde den först...hade nämligen fått tag på en "skit sele" i stl shetland innan och den var på tok förstor till min maxade shettis..så när jag beställde från Equilex så tog jag en i stl MINI,men den var på tok för liten, men efter jag fick bytt till stl Shetland så satt selen kanon.

Maila dom som har Equilex och fråga vad dom tror ang stl. men jag tror att stl mini kan passa din.

Lycka till.

Din häst är ju ett gränsfall, men jag tror mini passar. Har själv en liten kille på 83 cm, och där är det mini som gäller.

Ja det är väl equilex sele som gäller!
Bra att du tänker köpa en ordentlig sele fast du har en miniponny! :D
Mvh Lisa

Jag har en standard sele från Equilex, den passar på alla mina shettisar (har inte provat på avelsstona iofs). Från unghästar på 90 cm till en på 103 cm.

Hör med dem, de kan säkert svara på om du bör ha mini eller standard storlek.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
886
Senast: LadySara
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: Sel
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 231
Senast: GoLightly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar