Pass till fullblod...

Undret

Trådstartare
Har precis köpt nya hästen och fick hans papper på posten igår, jag fick;
¤ Ett registreringsbevis från SGC (ett vanligt A4)
¤ En hästlicens
¤ Ett gammalt hästkort (en grön bok, daterat samma år som han föddes)
¤ Ett ljusblått hästpass (daterat -99)

Det ljusblåa passet är väl det som gäller nu? Eller? :confused:
Är inte så insatt i hur fullblodspassen ser ut...

Sv: Pass till fullblod...

Du har alla papper som krävs!! Det blåa passet är helt rätt! Det är ett svenskt pass då. Finns röda, gråa etc beroende på var de fått dem och när de utfärdades. Det är ett galopp-pass, är att använda som ett vanligt pass.Tänk på att du måste registreras hos Svensk galopp som ägare till din häst. dina papper,dvs reg bevis och pass,är inte godkända papper på ägandebevis. Förra ägaren ska registrera dig som ägare på den aktuella hästen på just svensk galopp. är inte det gjort så går det att göra i efterhand. Många glömmer den biten men den är urviktig!! Sedan så kommer ägareändringen att publiceras i svenska galoppsportens kalender eller skandinavisk galopp. Lycka till!!

Sv: Pass till fullblod...

cia96 skrev:
Du har alla papper som krävs!! Det blåa passet är helt rätt! Det är ett svenskt pass då. Finns röda, gråa etc beroende på var de fått dem och när de utfärdades. Det är ett galopp-pass, är att använda som ett vanligt pass.Tänk på att du måste registreras hos Svensk galopp som ägare till din häst. dina papper,dvs reg bevis och pass,är inte godkända papper på ägandebevis. Förra ägaren ska registrera dig som ägare på den aktuella hästen på just svensk galopp. är inte det gjort så går det att göra i efterhand. Många glömmer den biten men den är urviktig!! Sedan så kommer ägareändringen att publiceras i svenska galoppsportens kalender eller skandinavisk galopp. Lycka till!!

tänkte bara tillägga att papper på ägarbyte kan du skriva ut från www.galoppsport.se :D
tror det kostar pengar om man inte gör det inom en månad eller nått (fast jag kan ha jättefel... har bara för mig det....)

cia96: jag fick bara med ett grönt hästpass... är det för att min häst är svensk? min kompis som har en imp. england har bara det passet...
saknar jag papper då eller?!

Liknande trådar

Avel Hallå alla! Min första tråd här. Har försökt leta, men hittar inte svaret på min fråga bland tidigare diskussioner. Som jag har...
2
Svar
20
· Visningar
3 173
Senast: poloplayer
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 533
Senast: MattiZ
·
Hästvård Har ett fullblod född 2007 som har haft otur sen jag köpte henne under våren 2011. Hade henne ett par månader innan hon flyttades till...
2
Svar
22
· Visningar
3 523
Hästvård Jag har en valack som jag köpte för snart tio månader sedan. Han elva år och är en trevlig och välutbildad häst men med ett sjusärdeles...
Svar
19
· Visningar
2 400
Senast: -Catherine-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama