copernica

Trådstartare
Någon som vet om Pascal finns kvar på semin (vet han är död, men om det lixom finns kvar något efter honom). Och är han egentligen hopp- eller dressyravlad?

Sv: Pascal

När Pacal blev till tänkte man inte i termer som hopp- eller dressyravlad. Hans pappas hebröder gick respektive medelsvår hoppning, och han som gick svår har svårklassavkommor i dressyr. Morfar Toreador hade mest hoppavkommor, oc hans son Ciceron fick 8 avkommor i svår hoppning. Mormorsfar Ursus lämnade även han flest hoppavkommor och var en son till den framstående Afghan.

Trots detta så har Pascal främst lämnat avkommor i svår dressyr och även i fälttävlan, men så vitt jag vet ingen i hoppning.

Hej!
Jag måste bara svara på detta. Jag hade ett sto efter Pascal som hoppade som en katt! Tyvärr dog hon när hon var 6 år och han inte prestera något, men vi tränade 120 med henne och hon hade kanske inte kunnat bli en stjärna, men lugnt klarat 130. :rofl:
Var bara tvungen att skriva detta. :D

Tror inte att Pascal finns på fryst. Han har ju verkat på naturligt väldigt länge om han överhuvudtaget varit på semin alls.
Det närmaste man kommer idag är nog hans barnbarn Lambourghini om man vill ha blodet i aveln.

Pascal själv fick poängen på sitt bruksprov som 4,5 år gammal:
Exteriör: 9 8 8 7 8 0 40
Gång: 7 7 8
Hopp: 6/8 = 14,3

Liknande trådar

Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 807
Senast: jemeni
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 368
Senast: Bee
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: Rosett
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 165
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka