Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill tillägga, OM någons hund drabbas. Åk inte till er vanliga veterinär på en liten klinik, utan kontakta ett djursjukhus där de har möjlighet till isolering. Kommer detta in på en liten klinik blir det kaos för den kliniken.
Jag tycker det säger en del när de får hem en valp på fredagen och ränner iväg på utställning med den på söndagen.
KL
Vad jag läst på den drabbades egna FB sida, så är det endast en hund som dött i parvo och det är en importerad valp - och ingen annan har blivit smittad.
Fast håller med om att det känns lite väl stressigt för en valp att fara omkring så mycket direkt.
Hur kan de veta att ingen blivit smittad?
Än så länge är det väl ingen mer som blivit sjuk av vad jag kunnat hitta.
Jag vill ha fakta - inga lösa rykten
att parvo ENDAST sprids genom att hundar luktar på varandras avföring ? Och att hon är så kallad isolerad i enbart 10 dagar ??? Sen är det fritt fram ,
KL. Ägaren skriver på sin fb sida att valpen var med hela dagen på utställningen men satt i bur och kom inte ut på hela dagen ? Sen började den kräkas när den kom hem på kvällen ? det är MYCKET jag ifråga sätter här ? Sen skriver hon att hennes hundar har dom tagit prov på och dom uppvisar ingen parvo och att parvo ENDAST sprids genom att hundar luktar på varandras avföring ? Och att hon är så kallad isolerad i enbart 10 dagar ??? Sen är det fritt fram ,
Förstår att hon vill försvara sig ! MEN att sprida fel fakta är bara dumt när man kan smitta så många andra hundar ! Och det man ska tänka på är vaccinet är inte 100%
Tesora
Egentligen ska jag inte läsa om detta. För jag blir bara så förbannad, det står om och om igen i tidningar, media mm och ändå köper folk hundar på detta vis..
Att påstå att valpen inte varit i kontakt med någon på utställningen, det går jag inte på. Det var flera puli-uppfödare där, det är en liten ras i Sverige, denna valpen var import, klart som fan att folk velat titta ordentligt på den, annars var det väl märkligt.