A
asmodeus
Förra sommaren när det var soligt, varmt och mkt insekter så stod mina två hästar många gånger inne i min rundcorall jag byggt i hagen. Den är klädd med presenning och är ca 1,50 hög. Vi tyckte att deras beteende var lite märkligt efterson den varken har tak eller höga väggar.
Det har aldrig blivit av att bygga något vindskydd i någon av våra hage, eftersom hästarna får komma in närhelst de vill (och typ gå ut igen när de känner för det), och det har väl aldrig funnits någon villig manlig arbetskraft vilig att bygga heller.
Jag fick en idé förra sommaren som låter så knäppp så jag inte frågar förrän nu
Hur tror ni ett sådant vitt partytält skulle funka för 1½ häst (en stor och en liten ponny)? De är tillräckligt höga, man kan köpa till typ två sidor för lä och skugga, och går det sönder har man inte förlorat många kronor. Naturligtvis måste jag inspektera vad det är för delar man får med, så att skaderisken är relativt liten. Eller kanske göra om konstruktionen.
Vad tror ni, är det en genialisk eller idiotisk idé?
/Asmodeus
Det har aldrig blivit av att bygga något vindskydd i någon av våra hage, eftersom hästarna får komma in närhelst de vill (och typ gå ut igen när de känner för det), och det har väl aldrig funnits någon villig manlig arbetskraft vilig att bygga heller.
Jag fick en idé förra sommaren som låter så knäppp så jag inte frågar förrän nu
Vad tror ni, är det en genialisk eller idiotisk idé?
/Asmodeus