Equilina

Trådstartare
Kort fråga, kan man ge päron till hästar? Vi tycks ha fått överskott på vårt lilla träd...

Sv: Päron?

mina äter päron då och då och har inte mått dåligt av det men jag har inga vetenskapliga belägg :)

Vi ger både äpplen och päron till våra hästar och det har gått bra. En av dem äter plommon också och en gammal häst åt banan.

Våra gillar både päron, banan och clementin. Ena hästen i stallet är fullkomligt galen i banan, absolut det bästa han vet.

alla mina tre älskar nektariner, 2 älskar bananer samtliga älskar clementiner/apelsiner,alla älskar päron, stoet snusar ibland samt käkar halstabletter de sista alternativen är väl defenetivt inte hälssamma men det är förra ägaren som lärt henne gilla det, har dock inte märkt att ngn av dessa frukter skulle vara sämmre än tex äpplen

Mina har under ett par veckor haft tillgång till ett stort päronträd som de förväntansfulla har stått nedanför. Det har funkat bra. Har inte ens märkt några klabbiga magar vilket ju äpplen medverkar till då och då.

Ja, man kan ge päron till hästar. Men de e som allt annat endel kan vara allergiska.

Min häst äter äpplen, päron, banan, morot, apelsin, mandarin, plommon, jordgubbar m.m :D Så de e bara att prova och se om hästen gillar de =D

Tack för alla svar!! :bow:

Då vågar jag prova iaf, sen återstår det att se om det faller damerna i smaken...

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
734
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
648
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka