Paris nästa

ufot

Trådstartare
Om en vecka åker jag till Paris :)

Ska vara där i tre hela dagar och mitt främsta mål är Louvren. Jag har sökt efter information på nätet var man hittar de olika konstverken, men hittar ingenting vettigt.

Jag är framförallt intresserad av så kallad religiös konst. Vänskapsikonen ska finnas på Louvren. Jag har för mig att sista måltiden också ska finnas där. Är det någon som vet på vilken avdelning?

Vad får man inte missa när man åker till Paris? Jag har varit där tidigare för ett par år sedan och då såg jag "allt", eller iallafall de stora turistattraktionerna. Finns det något annat sevärt som inte står i de stora reseguiderna?
 
Sv: Paris nästa

Det finns ju massor av info om Louvren på plats, så jag tror inte du behöver ta reda på i förväg vad som hänger i vilken sal. Fråga eller titta på en karta när du kommer dit istället.
 
Sv: Paris nästa

Det var så lite så. Det finns ju i och för flera stycken "Den sista måltiden", men jag misstänkte att du menade Da Vincis målning?
 
Sv: Paris nästa

Mig veterligen har ingen knackat ner Den sista måltiden, utan den finns fortfarande i Santa Maria delle Grazie i Milano. :)

? Det var mer än jag visste. Har bara fått för mig att den ska finnas på Louvren, kanske en feltolkning av Da Vinci koden :D
 
Sv: Paris nästa

Det var så lite så. Det finns ju i och för flera stycken "Den sista måltiden", men jag misstänkte att du menade Da Vincis målning?

Vi skrev visst om varandra.

Så originalet finns i Milano? Vars har jag fått för mig att det finns någon i Louvren?
 
Sv: Paris nästa

Det finns ju många varianter av Den sista måltiden/Nattvarden, men den mest kända är Da Vincis. Det går inte säga att Da Vincis är original och att andra är repliker, utan det är enskilda konstverk utförda på ett och samma tema.

Da Vincis målning finns dock i Milano. Det är en muralmålning, så den flyttar man inte på i första taget. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Hej Bukefalos! Jag började på ett nytt jobb för någon vecka sedan, vilket fick mig att fundera lite på offentlighet i jobbsammanhang...
Svar
17
· Visningar
2 094
Senast: Hermelin
·
Skola & Jobb Jag behöver hjälp att tänka, står vid ett vägskäl och vet inte var jag ska ta vägen. Jag sökte för en tid sedan två tjänster, både är...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: Monkie
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 508
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp