Parfym med vattenmelon eller smultron?

LindgrenV

Trådstartare
Jag efterlyser en parfym med en mjuk doft av vattenmelon eller smultron, där de dofterna verkligen är tydliga. Klarar inte av "stickiga" parfymer, så en mjuk doft är att föredra :p

Vilka parfymer ska jag kolla efter? Vet ni någon som doftar antingen vattenmelon eller smultron? :idea:
 
Sv: Parfym med vattenmelon eller smultron?

Victorias Secret har (har i alla fall haft) body sprays som doftar ljuvligt av melon. Du kan leta på nätet och beställa.

Just nu gillar jag annars Lady Gagas Black nånting, den doftar mjukt men lite kryddigt.
 
Sv: Parfym med vattenmelon eller smultron?

Upptäckte nu att jag lade tråden på S i stället för ÄU :p Äsch, det funkar nog ändå :rofl:
 
Sv: Parfym med vattenmelon eller smultron?

Tack för tipset! Finns VS i 'vanliga affärerna'? (Typ Åhléns?) Så att man kan prova att lukta?
 
Sv: Parfym med vattenmelon eller smultron?

CK One summer har melon i sig.

En unisex doft. Inte stark i lukten utan ganska så lätt.

Dofterna i den är gurka, mynta, mysk och vattenmelon.

Har själv funderat på att köpa den.
 
Sv: Parfym med vattenmelon eller smultron?

En doft jag tror du kan gilla är D&G L'Imperatrice. Den har en mycket mild somrig doft. Enligt Kicks doftar den vattenmelon, kiwi och rosa cyklamen.
 
Sv: Parfym med vattenmelon eller smultron?

+ Matmissbrukaren, tack för tipsen! Ska leta upp dem på stan i veckan och se om jag gillar dem!

Lena: Vad synd :( Vågar inte beställa en parfym, är alldeles för kräsen...
 
Sv: Parfym med vattenmelon eller smultron?

DKNY har/hade en som luktade melon, men det står limited edition på min kartong så den kanske inte finns längre? Värt att kolla upp iaf. Luktar riktigt gott! Enda parfymen jag använder. Dessvärre så har den nog gått ut, så jag måste nog börja leta igen :P
 
Sv: Parfym med vattenmelon eller smultron?

Jag fick ett prov häromdagen på en parfym från the body shop som luktade milt av melon. Vet tyvärr dock inte vad den hette.
 
Sv: Parfym med vattenmelon eller smultron?

CK One summer har melon i sig.

En unisex doft. Inte stark i lukten utan ganska så lätt.

Dofterna i den är gurka, mynta, mysk och vattenmelon.

Har själv funderat på att köpa den.

Jag har den men gillar den inte alls längre. Luktar bara herrparfym tycker jag.
 
Sv: Parfym med vattenmelon eller smultron?

Hermès Un Jardin Après La Mousson har nagot melonigt i sig, men jag vet inte om det ar tillrackligt melonigt for dig. Kan vara vart ett provsniff i alla fall.
 
Sv: Parfym med vattenmelon eller smultron?

SJP ska ha gjort en parfym NYC som ska lukta smultron
En fantastiskt färgglad, fruktig och blommig doft med smultron och krämiga sensuella undertoner. Doften öppnar med italiensk bergamott, osmanthus och smultron för att övergå till ett hjärta av gardenia, kaprifol och röd damascenaros. Basen består av sandelträ, vanilj, rom och krämig mysk.

Doftnoter
Toppnoter
Smultron, Italiensk bergamott & vit Osmanthus.
Hjärtnoter
Gardenia, Kaprifol, Mimosa & röd Ros.
Basnoter
Sandelträ, Vanilj, Rom & Krämig mysk.

Man kanske kan kolla med kicks eller åhlens om dom kan ta in små doftprover på specifika parfymer?
 
Sv: Parfym med vattenmelon eller smultron?

Vilket smart tips, det kan jag ju faktiskt göra :idea:

Till er andra; tack så jättemycket för tipsen! Vilken koll ni har :bow:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 042
Senast: Sassy
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 409
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 190
Senast: escodobe
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp