Parellis rep

Ö

Ökenvind

Är det någon som vet om det är skillnad på Parellis linor och repgrimma, jämfört med de som finns att köpa i vanliga ridsportaffärer? D v s så pass skillnad att det påverkar träningen med hästen?

Sv: Parellis rep

Det är väldigt bra rep som Parelli säljer tycker jag personligen. De är lätta smidiga och väldigt "levande" dvs du når hästen med väldigt små signaler. Parelli grimmorna är jättemjuka och lätta.

Men det går absolut att hitta bra rep och grimmor även på andra ställen. Jag köpte dock mitt set första via Parelli och det är jag glad för då jag hade att jämföra med när jag skulle köpa fler. Det är VÄLDIGT stor kvalitetsskillnad på rep och grimmor. En del är rent undermåliga, stela och okänsliga.

Jag kan pm dig ett ställe du kan beställa som inte är Parelli men lika bra bra och billigare om du vill.

Kom på att Parelli ställer ut på Eurohorsemässan i Göteborg nu i påsk. Kolla kvaliten där om du har möjlighetatt gå. Alltid bra att känna på sakerna så man kan bedöma själv.

Har pm:at er allihop :) Hoppas ni blir nöjda med era köp!

(Jag jmf priserna och upptäckte att det såg ut som carrotsticken var billigare på Parelli men då kommer den utan savvystringen som kostar ytterligare.)

Hej !! Med risk för att det blir tjatigt !!!!!! Men jag skulle oxå vilja veta vart man kan köpa dem..... :D
MVH

Jag tycker inte man kan jämföra Parellis stick med ngt annat. Vikterna, längden och materialet är noga utvalda och testade. Man får liksom inte samma känsla tycker jag (som tom i desperata försök provar knyta och tillverka eget av liknande material) :banana:
Men jag kan hålla med om att det är SNUSKIGT mycket pengar och när jag började var det livstids garanti på sakerna, vilket dom har plockat bort :mad:
Jag har haft mitt första set i 10 år och ännu håller dom lika bra, omän sticken har en spricka efter en brodd och mitt leadrope har fnasat upp på några ställen...inget märkvärdeigt dock!
Linda

Jag köpte en exakt kopia på Parellirep av en tjej jag var på clinic för ett par år sedan.
Det är faktiskt jättebra, tungt i början när man inte är van men sedan är det super :)

Som sagt, skildnaden är ju att de "riktiga" är tyngre, tyngden känns liksom levande, inte bara som en sten utan den har mera massa på något sätt. Sedan är de lättare att hantera.

Filosofen skrev:
Jag kan pm dig ett ställe du kan beställa som inte är Parelli men lika bra bra och billigare om du vill.
Här är en till som vill ha ett PM :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag skulle verkligen få till något pass styrketräning varje vecka, men vet inte hur jag sak få till det. Jag har fått ont i ryggen och...
2
Svar
36
· Visningar
1 614
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
556
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Pegasus63
·
Hästvård Det här är tredje sommaren som hästen får ont i ländryggsslutet, på vänster sida. Vi har inte rett ut det tidigare men nu är det...
2
Svar
34
· Visningar
1 773
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar