Paranoid matte?

L

lisa

Nu tror jag att något är alldeles knas med min gammeltant. Fast ändå inte... :confused:

Tecken på att något är fel:

Hon går runt och piper, inte det vanliga pratet utan mer förtvivlat. Ibland kommer det riktiga avgrundsvrål :eek:

Den senaste veckan har hon pipit när hon går på toaletten också, och ibland kommit ut utan att ha gjort något *panik*

Hon krafsar jättemycket på dörren och jamar på kvällarna, men när vi väl ska ut på promenad vägrar hon att gå ut (springer in och gömmer sig när man öppnar dörren).

Tecken på att inget är fel utan att hon bara är vårknäpp/mattig:

Hon piper bara periodvis, resten av tiden sover hon lika sött som vanligt.

Såfort matte sätter sig i soffan är det slut på tjutet och hoppa upp och spinna som en motorsåg som gäller. Samma sak om matte lyfter upp och bär runt på skrikmissen, eller bara kliar lite på huvudet...

Det ser likadant ut i lådan som vanligt, det kommer alltså ut saker...

Vad tror ni? Om något verkligen vore fel borde det väl inte försvinna helt såfort man får sitta i mattes knä? :crazy:

Sv: Paranoid matte?

Funderar om du ska ta henne till vetten för en seniorkoll? Gamla katter är klokt att hälsoundersöka årligen, ungefär som man gör på oss människor, bara för att förvissa sig allt är bra och om inte, sätta in behandling medans tider är.

Men det låter på mig som om något är fel, speciellt avgrundsvrålen och att hon går på lådan och piper utan att något kommer. Tyder på något med urinvägar eller tarm. Du känner ju din kisse och vet hon inte brukar göra så...

Katter spinner ofta när de har ont, så det är ingen vink om att allt är som det ska. Tyvärr...

Så gå du til vetten och kolla din gammeltanta. Lycka till och skriv gärna mer om hur det gick. :)

Självklart kommer jag ta henne till vet om jag på allvar misstänker att något är fel, men som du skriver så känner jag min kisse bäst och just nu tror jag faktiskt att det mest är våryra :crazy:

Idag har det inte varit något pipande iaf, varken vid lådbesök eller annars. Lite gruff när matte måste göra annat än ligga i soffan och leka kattdyna en stund, men det är ju som det brukar...

Det skulle vara skönt med ett besök hos fabror doktorn för att beskräfta att allt står rätt till, men eftersom tant troligtvis inte kommer förlåta mig i första taget efter en så traumatisk upplevelse vill jag inte gå i "onödan" (hon döööör hellre än åker bil/bur :eek: )

Sotis skrev:
Katter spinner ofta när de har ont, så det är ingen vink om att allt är som det ska. Tyvärr...

Gör dom? Men inte ligger på rygg och trampar och åmar sig och hela köret väl...? :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 470
Senast: Heulwen
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama